אז חשבתם שאתם מכירים את אמריקה? הטיול שלנו יוכיח לכם אחרת

רוני הורביץמאת: רוני הורביץ, מדריך ומנהל פיתוח יעדים בחברת "ספיריט הפקות עולם"

מה הופך טיול "אינסנטיב" לחוויה בלתי נשכחת באמת? לקחנו כמה עובדים מצטיינים ובני-מזל לעיר לאס-וגאס וקליפורניה, בינואר ופברואר 2016. אנחנו לא עושים 'טיולי-חוברת' שגרתיים. כל הרעיון זה לחבר את החברה שמוציאה את הטיול אל האנשים שהיא בוחרת. 

בין אם מדובר בלקוחות, שותפים או עובדים - הם משחקים תפקיד ראשי בכל טיול תמריץ. אנחנו לא לוקחים אותם ללאס-וגאס ל-4 לילות כדי שיילכו ויהמרו בקזינו, ויבואו בערב לארוחת ערב - אלא לעשות איתם דברים בלתי שגרתיים.

אחת החוויות החזקות מהטיול האחרון היתה טיסה בהליקופטר מעל גרנד קניון, כולל נחיתה עם המסוק על צוק הקניון, באיזור המערבי שלו. שותים שמפניה, אוכלים כריכים, מצטלמים ואז עולים שוב על המסוק כדי לראות את ה'הובר דאם' (Hoover Dam) ועוד מראות קסומים של המדבר הגדול שמשתרע בין הגרנד קניון ובין לאס וגאס. אל כל זה תוסיף גם סיור רגלי מיוחד בגרנד קניון.

גרנד קניון - טיול תמריץ באמריקה

 

צ'ופר נוסף למשתתפי טיול התמריץ היתה טיסת-לילה מיוחדת מעל העיר לאס-וגאס, כאשר המסוק חולף ממש מעל למלונות המוארים - לראות את עיר ההימורים והבידור הענקית הזו ממעוף הציפור. דבר כזה הם לא ראו אף פעם, וסביר להניח שגם לא יראו, אם יטוסו בעצמם לאותו מקום. 

לזה מצטרף מופע אקסטרווגנטי של "סירק דה סוליי" (Cirque du Soleil), הקרקס האנושי והמופע הכי מפורסם בוגאס. בטיול כזה הקזינו הופך משני לחלוטין, כי שאר החוויות שאנחנו מביאים להם הרבה יותר מרגשות. כל מי שהסכים, לקחנו אותו למגדל בגובה 220 מטרים, לסיבוב של רכבת הרים גבוהה באוויר (שם המתקן הוא "סטראטוספיר"). לא לבעלי לב חלש...אבל כיף אדיר.

רכבת הרים בשמים - סטראטוספיר - טיול תמריץ לאס וגאס

 

בהמשך עלינו על מסלול מירוצים חוקי בלאס-וגאס. כל אחד קיבל את ההזדמנות לנהוג ברכבים מדהימים כמו פרארי, למבורגיני, אסטון מרטין, אאודי R8 סופר-צ'ארג' עם 550 כוח סוס, ניסן ספורט, פורשה, מקלארן, קורבט ומכוניות ספורט חלומיות אחרות, במהירות של עד 200 קמ"ש (!). כל מכונית כזו בארה"ב עולה רבע מליון דולר ומעלה - ובישראל פי שתיים או שלוש. כל המשתתפים, גברים ונשים כאחד, עשו 8 סיבובים על המסלול, בליווי של מדריך מוסמך.

מסלול מירוצים - מכוניות מיוחדות - טיול תמריץ לאס וגאס

כדי להפוך את החוויה למגבשת עוד יותר, הוספנו לטיול בלאס-וגאס גם משחק בנוסח 'המירוץ למליון' - נותנים לקבוצות של ארבעה איש כמה רכבים וציוני-דרך עם חידונים ומשימות שהם צריכים לבצע. בסוף סדרת המשימות יש רמז למקום האחרון שכולם צריכים להגיע אליו, ומי שימצא את דגל החברה או לוגו החברה שאירגנה את הטיול, יקבל פרס או מזכרת מיוחדת כמו בקבוקי שמפניה. אנחנו קוראים לזה "המירוץ הגדול".

במשימות האלו, אנחנו למשל מבקשים מן המשתתפים לנסוע עד 'הובר דאם' ולהצטלם שם עם אחד האנשים, והכל מתנהל דרך טלפונים ניידים. כך האנשים מתגבשים, מכירים אחד את השני יותר טוב, וזוכים להכיר את הסביבה שלהם. 

הישראלים מאוד תחרותיים, אין משמעות להפרשי גילאים. גם כאשר עשינו כזה 'מירוץ גדול' בסמטאות ברצלונה ומדריד, אמנם קראנו לו 'מירוץ הטאפאס' אבל החוויה היתה מהנה בדיוק באותה מידה. יש בזה גם עצמאות, גם תחרותיות וגם גיבוש חברתי. במדריד, למשל, ראינו את ריאל מדריד עושה 7:1 נגד סלטה ויגו. בברצלונה ראינו את ריהאנה. בברלין ראינו את ביונסה. אנחנו כל הזמן דואגים שמה שנעשה לקבוצה יישאר כחוויה צרובה לכל המעורבים בטיול התמריץ.

הרעיון בכל טיולי התמריץ שלנו הוא לייצר למשתתפים חוויות נדירות, להראות את המקום בדרך אחרת, ולקחת אותם למקומות שהם פשוט לא מכירים. החוויה תמיד תהיה קשורה לחברה שממנה מגיעים העובדים, כדי לחזק את הקשר בין העובד ובין החברה. אחרי הכל, מדובר בעובדים שהגיעו להישגים מיוחדים. אז המטרה היא שהעובד ירגיש שהחברה עושה מאמץ מיוחד בשבילו, בגלל שהיא מעריכה אותו.

הצלחנו, בחמישה ימים בלבד, לקחת את האנשים לחוויות הכי מרגשות שיש: טיסה, טיול רגלי, שיט, רכבת הרים, מירוץ מכוניות, מופעים, תחרויות ועוד. זו אמריקה כפי שמעטים חוו אותה, וזה נשאר איתך לכל החיים.

לאחרונה הוספנו בהצלחה מרובה גם משחקי כדורסל של האן-בי-איי (NBA) אל תפריט האטרקציות של טיולי התמריץ שלנו בצפון אמריקה. הישראלים אוהבים מאוד לצפות בקבוצות כמו קליבלנד קוולירז, טורונטו רפטורס, בוסטון סלטיקס, שרלוט הורנטס, שיקגו בולס ואטלנטה הוקס. זו אחת החוויות המרגשות ביותר עבור חובבי הספורט שבחבורה, אך גם מי שלא נמשך במיוחד למשחקי אן-בי-איי המשודרים בטלוויזיה, לא נשאר אדיש מול האנרגיות המדהימות של משחק חי באולם ממשי.

 

עוד סיפורים על טיולי תמריץ שהפקנו:

התקשרו 073-3215622 ונפיק לכם את הטיול שיישאר אתכם לכל החיים.