איי סיישל: המדריך המלא ליעד מהמומחים של ספיריט

מאת: אביב יטיב
כל מה שרציתם לדעת על איי סיישל טרם החופשה שלכם, כל המידע, הטיפים וההמלצות מהמומחים של ספיריט, הראשונים והמומחים לסיישל.

איי סיישל רק למשמע השם כבר רצות בראשינו תמונות של מקום קסום המדמה את גן עדן עלי אדמות. חופים ארוכים ולבנים נושקים לים תכול צלול מוקף בצמחייה טרופית עבותה- לחיות בתוך גלויה.

רפובליקת האיים הממוקמת במערב האוקיינוס ההודי מונה כ-115 איים חלומיים מזרחית לקנייה וצפון מזרחית למדגסקר. איי סיישל הם היעד האולטימטיבי לחובבי חופשות בטן גב וחובבי טבע מושבעים. באיים תוכלו לפגוש זנים שונים של בעלי חיים. חיות הבר במקום כוללות מגוון עצום של בעלי חיים ימיים, מעל ל-900 מיני דגים לצד צבי ים ירוקים וצבים ענקיים שמאכלסים את האיים. בנוסף תוכלו למצוא מגוון ציפורים, צפרדעי עצים מקומיים, חלזונות ותולעים, נחשי זאב סיישל, זיקיות נמר, עטלפים, ינשופים ועוד.  

הצמחייה באי מונה כ-200  מיני צמחים וכ-80 מהם ייחודיים לאיים בלבד! באי תמצאו אורנים בורגיים (פנדנוס), עצי מדוזה, דקלים לטנייר, גרדניה של רייט והמפורסם מכולם- הקוקו דה מר. 

אם אתם חובבי צלילה, הגעתם אל אחד האתרים הטובים בעולם! בשל המרחק מן היבשה, לאורך השנים התפתחו באיים זנים ייחודיים הן של צמחייה והן של בעלי חיים, המהווים את השילוב המושלם לחופשה שתחרט בזיכרונכם לנצח.

במדריך זה נספק לכם את המידע החשוב ביותר טרם אתם מגיעים אל איי סיישל החלומיים, יחד עם ההמלצות המיוחדות שלנו, כמומחים ליעדים אקזוטיים ברחבי העולם.

מהו מזג האוויר באיי סיישל ומהי העונה המומלצת לטיול?

איי סיישל אשר מיקומם הוא בין 4-11 לקו המשווה הם בעל אקלים טרופי. רוב הזמן הטמפרטורה נעה בין 32-24 מעלות צלזיוס, אך באיים ישנן “רוחות סחר”- והן אלו שאחראיות למזג האוויר באיים. 

הקיץ בסיישל הוא בין החודשים מאי- אוקטובר, שבהם רוחות אחראיות על העונה היבשה והטמפרטורה הממוצעת באיים היא כ-27 מעלות. 

החורף באיים מתחלק לעד חודש נובמבר שבו הרוחות מתחילות להשתנות ומחודש דצמבר ועד מרץ שיש בהם גשם עז. בחודש אפריל, הרוחות נרגעות וזהו החודש החם ביותר בשנה. 

העונה המומלצת לבקר בסיישל היא בין מאיר לספטמבר משום שרוחות הסחר סוחפות את האצות אל החופים הדרומיים של האי פרסלין. לעומת זאת מחודשי אוקטובר ועד אפריל, רוחות הסחר גורמות לריבוי אצות וישנם זרמים חזקים המקשים את הרחצה בים בתקופה זו. 

למי מתאים לנפוש באיי סיישל?

האיים מתאימים לכל אחד משום שהם מספקים מגוון עשיר של אטרקציות. כולם ללא יוצא מן הכלל יכולים למצוא נקודות עניין מרתקות שימשכו אותם אל האיים הכה מיוחדים הללו, לדוגמה: 

  • אם אתם חובבי שמש ומזג אוויר חם, אתם תתאהבו באיי סיישל ברגע, מזג האוויר הטרופי יעניק לכם את מזג האוויר המושלם לסייר בין האיים השונים, לחקור את הטבע היפהפה, לצפות בצבי הענק, להתרשם מהטבע הייחודי למקום ועוד. 
  • אם חשקה נשפכת בחופשת בטן גב מפנקת, איי סיישל מציעים לכם חופים לבנים וארוכים שתוכלו לצעוד עליהם שעות ולצפות בשקיעה הקסומה שבמקום. החופים מציעים מפלט אמיתי מחיי היומיום הקדחתניים ומעניקים שלווה ורגיעה מוחלטת. גם המים הצלולים בגוון הכחול המרגיע ישחררו אתכם מכל מעמסה או לחץ וישרו עליכם אווירת רוגע ונועם מושלמת.
  • מי שחובב אדרנלין ואוהב להרגיש את הדם זורם לו במהירות בעורקים יוכל ליהנות משלל אטרקציות אקסטרים נהדרות כמו צלילות, מגוון של ספורט ימי, טיולים ושבילים שאפשר לחקור בין אם דרך הצמחייה העבותה ובין אם בטיפוס על הר ועוד שלל אטרקציות נפלאות. 
  • מי שרוצה להגיע אל חופשה רומנטית במיוחד יוכל ליהנות מהשקט והשלווה שהאיים מציעים, לצד ריזורטים מפנקים ביותר, ספא מהטובים בעולם ושפע קולינרי יוצא מן הכלל. תוכלו לבקר בפינות נסתרות, לטייל יד ביד על החופים הארוכים, ליהנות משקיעות רומנטיות ולחוות שלל חוויות רומנטיות במיוחד.
  • גם משפחות יכולות ליהנות מחופשה באיים. אטרקציות שונות שתמצאו עבור הילדים הן שנירקול, צפייה בצבי הענק שבאיי אלדברה. תוכלו לחקור יחד את מיני החיות השונים ואת הצמחייה הייחודית בגן הלאומי – ואל דה מה. תוכלו לבקר בעיר הבירה ויקטוריה שבאי מאהה, להתרשם מעצי הקוקוס באי פרסלין, שייט בקיאקים השקופים ועוד.

    💡 קראו עוד על מה לאיי סיישל יש להציע למשפחות עם ילדים בכתבה הבאה. 

מהן האטרקציות המומלצות באיי סיישל?

איי סיישל גדושים באטרקציות מעניינות וייחודיות למקום. באיים קיימים כ- 26 אטולים (טבעות אלמוגים ייחודיות) שסביבן יש חיים תת ימיים משגעים. זאת לצד סיורים מרתקים ביבשה, חיות וצמחים שקיים אך ורק באיי סיישל ועוד שלל אטרקציות נפלאות. הינה כמה מהן לפניכם: 

  • הגנים הבוטניים – הגנים היפים יאפשרו לכם להתוודע לכמה מהצמחים ובעלי החיים הנדירים בעולם המתגוררים רק בסיישל. תוכלו ללטף את חלקם, לתור את הגנים ולנשום עמוק את כל הטבע הזה.
  •  הקיאקים השקופים– שיט בקיאקים הללו יאפשר לכם לצפות בכל המתרחש תחת רגליכם. ולעיניכם יתגלה העולם התת ימי של סיישל.
  • שמורת ואל דה מאר – השמורה אשר הוכרזה כאתר מורשת לאומי של אונסק”ו, תכילה כ-4000 עצי קוקוס אשר גדלים באי פרסלין. הקוקוס שגדל שם הוא מהפירות הגדולים בעולם ואך יש הבדל בין עצי קוקוס זכריים לנקביים.
  • ספורט ימי – אי אפשר לדבר על האיים הטרופים מבלי להתייחס למגוון הרחב של ספורט ימי שתוכלו לעסוק בו, הינה רק חלק מהמגוון שמוצע לכם: אופנעי ים, מצנחי רחיפה, בננות, שיט, צלילה, שנירקול ועוד.
  • שמורת האי אריד – סיישל הוא לא פחות מגן עדן לצפרות, יש בו מגוון עצום של ציפורים ובשמורה זו תפגשו בסוגי ציפורים שחיות אך ורק כאן. תוכלו להאכיל וללטף אותן ולהתרשם מייחודן.
  • דייג – הדייג בסיישל נחשב לפופולרי במיוחד. תוכלו לדוג בנחת דגים גדולים ויפים באי “לה דייג” ולהינות מנופם של החופים הבתוליים והיפים שמסביבכם.
  • שוק סר סלווין קלארק – הוא השוק המקומי המציע שפע של דגים טריים, תבלינים, פירות, ירקות, חפצי נוי ומזכרות וגם פנינים
  • שייט בספינה – אם אתם מחפשים אטרקציה רומנטית במיוחד או סתם רוצים להעביר יום של כיף, צאו לשיט בסיישל. תוכלו לשוט בנחת על פני המים בגווני הטורקיז, להתרשם מהיופי של האיים ופשוט להירגע. בנוסף, תוכלו ליהנות מארוחה שמוגשת על הספינה ואפילו לקפוץ ממנה אל מימי האוקיינוס ולצאת לצלילה.
  • צלילה בסיישל בסיישל יש לא פחות מ-26 אטולים כאשר אטול אלדברה (שונית אלמוגים) אשר הוכרז גם הוא כאתר מורשת עולמי של אונסק”ו הוא הגדול והמרשים מכולם. שם בתוך המים יתגלה לעיניכם עולם קסום ותת ימי של צבעים, סגנונות ומינים של דגה שטרם הכרתם. כל אלו לצד תמנונים, סרטנים, לוסטרים, חשופיות ים ועוד מגוון עצום של בעלי חיים ימיים ומרתקים. זוהי חוויה שללא ספק תלווה אתכם שנים רבות.
  • המוזאון הלאומי להיסטוריה – סיישל קיימת כבר אלפי שנים, במוזאון תוכלו להתרשם מתיעוד של 300 השנים האחרונות וגם לראות את תצוגת הספרים המרשימה הסוקרת את כל האירועים שהתרחשו באי לפי תאריכים.
  • גולף בסיישל – אם אתם מחובבי הגולף, סיישל תפנק אתכם במגרשים מדהימים עם נוף עוצר נשימה. אם אינכם מכירים את המשחק תוכלו להיעזר במדריכים המקומיים שישמחו ללמד אתכם את אופן המשחק.
  • מפגש פנים אל פנים עם צבי הענק בסיישל חיים צבי ענק הקיימים כבר מאות שנים, זוהי הזדמנות הפז שלכם לפגוש צב ענק, להאכיל וללטף אותו.
  • אומגה – חובבי אקסטרים? איך נשמע לכם לעשות אומגה בתוך ג’ונגל? ואם אתם מחפשים עוד מקום שבו תוכלו ליהנות מאומגה איכותית בקרו בפארק החבלים של סיישל!
  • סיור תת ימי בצוללת אדומה – תוכלו לחקור את העולם התת ימי של סיישל מבלי להירטב כלל, הצוללת האדומה תיקח אתכם אל הפארק הימי הלאומי סנט אן שבו תוכלו לצפות בשלל דגים ואלמוגים צבעוניים.  

    💡 להרחבה על מגוון האטרקציות של איי סיישל, קראו את הכתבה הבאה

לינה בסיישל

אומנם הארכיפלג מורכב מ- 115 איים, בכל האיים תוכלו למצוא שלל מלונות הנעים בטווחי מחירים שונים. תוכלו להתפנק במלונות יוקרה שמציעים את הטופ של הטופ בכל הקשור לפינוקים וריזורטים במחירים נגישים יותר ואפילו דירה או גסט האוס שתוכלו ממש להוזיל בהם את העלויות ועדיין ליהנות מגן העדן הטרופי הזה.

  • מלונות יוקרה עם חוף פרטי: Patatran Village – מלון פטטרן באי לה דייג ממש גן עדן, Coco de Mer Hotel and Black Parrot Suites – מציע סוויטות יוקרתיות ומשגעות, Sunset Beach Hotel מלון עם חוף פרטי במאהה מושלם לחופשה עבור זוגות.
  • מלונות יוקרה על המים: בית המלון סטורי Story – מלון מדהים באזור Beau Vallon, אתר הנופש ראפלס סיישל – Raffles Seychelles, אתר הווילות מאיה אנאנטרה – Anantara Maia Seychelles Villas וכמובן מלון ארבע העונות -ה Four Seasons היוקרתי. 

    💡הזמינו מבין מגוון חבילות נופש באיי סיישל במלונות וריזורטים מרהיבים

המטבח המקומי בסיישל

המטבח הסיישלי הוא פיוז’ן של מספר מטבחים. בבסיסו הוא נשען על המטבח הצרפתי ומשולב עם טעמים אפריקאיים, חריפות של המזרח ותיבול ממיטב תבליניה של הודו. המטבח מציע בעיקר דגים ופירות ים טריים, מי שמעוניין לטעום כריש הגיע למקום הנכון. לצד הדגה הטרייה יש ניצול מקסימלי של כל פרי או ירק הקיימים באי והפיכתם למחית או סלט או תבשיל מבושל. אוכל מיובא עולה בהתאם ויש לקחת זאת בחשבון. 

הינה כמה מהמנות האותנטיות שתוכלו למצוא בסיישל:

  • קארי תמנון – מנה המוגשת לצד אורז או פירות, מתובלת היטב בשלל תבלינים ומאוד טעימה. 
  • קארי עטלף פירות- אם אתם רוצים לחוות את סיישל באמת זו מנה אשר מגדירה את האיים היטב, שכן זהו מאכל מסורתי שבו מתבלנים את העטלף היטב ולאחר מכן מבשלים אותו ברוטב קארי – לא לבעלי לב חלש. 
  • צ’אטיני רקווין – מנה שעשויה מבשר כרישים שהושרה במרינדה של פלפל צ’ילי ומיץ ליים. לרוב מוגש כמתאבן ומאפשר להכיר את טעמי סיישל האמיתיים. 
  •  לדוב – זהו קינוח מקומי שמכינים מבננות, וניל, חלב קוקוס ובטטות. המרכיבים מבושלים יחד עד יצירת פודינג מתקתק וטעים. 
  • סופ דה טקטק – מרק של פירות ים שבמרכזו נמצאת רכיכת ה- TECTEC ומכאן שמו. במרק יש שלל פירות ים נוספים והוא מתובל היטב. 
  • לחך הישראלי המסורתי והפחות אמיץ ומתנסה נמליץ להזמין מנות כמו קארי דגים, קארי עוף, פיש אנד צ’יפס, פיצה מרגריטה ופילה של רד סנייפר בגריל. 

הפרטים היבשים על איי סיישל

היסטוריית האיים

האיים הם מוכרים במשך מאות שונים על ידי סוחרים פרסיים אך יושבו לראשונה בשנת 1609. הם סופחו לצרפת בשנת 1756 ולאחר המלחמה בין צרפת לבריטניה הם נמסרו רשמית לבריטניה בשנת 1814. בשנת 1976 היא קיבלה את עצמאותה וכיום סיישל היא דמוקרטיה.

שדה תעופה וטיסה

שדה התעופה של האיים נמצא באי מאהה שבו נמצאת גם עיר הבירה ויקטוריה.. זמן הטיסה הוא כ-6 שעות עם חברת התעופה המקומית “אייר סיישל”. 

מטבע

רופי סיישלי – SCR 

אוכלוסייה מקומית

אוכלוסיית האיים היא אוכלוסייה מעורבת המורכבת מאירופאים (צרפתים), צאצאים של עבדים אפריקאים, סינים, מלאיים והודים. נישואי התערובת הרבים הביאו לאוכלוסייה מעורבת הנקראת “קריאולית”. יש בה השפעה ניכרת של צרפת ורוב האוכלוסייה היא קתולית. השפות הרשמיות באיי הן צרפתית, אנגלית, סיישלית וקריאולית כמובן.  

בירת סיישל

בירת איי סיישל נמצאת באי מאהה ונקראת ויקטוריה על שמה שלא אחרת ממלכת אנגליה. בבירה תמצאו את הגנים הבוטניים, מקדש הינדי יפהפה ובשוק המקומי – סר סלווין קלארק. כמו כן, ישנו דגם מוקטן של שעון הביג בן הלונדוני הקיים בעיר משנת 1903, קתדרלת סנט פול וגם את מוזאון ההיסטוריה של סיישל אשר יעניק לכם הצצה על המקום ב-300 השנים האחרונות. 

ספיריט הפקות עולם – הראשונים והמומחים באיי סיישל

המומחים של ספיריט הפקות עולם היו הראשונים לזהות את גן העדן הזה ולהנגיש אותו לקהל הישראלי , איי סיישל זה הבית השני שלנו כבר 20 שנה. אנו מזמינים אתכם להזמין חבילות נופש בתפירה אישית הכוללות טיסות ישירות, מלונות מרהיבים, העברות ונציג שילווה אתכם ויטפל לכם בכל בקשה. 

הערכים של Spirit

  • 01

    יצירתיות

    בכל דבר שאנו עושים תמיד נחפש את הזווית השונה, היחודית, המרגשת והמפתיעה, זו שאיש עוד לא חשב עליה - לא אתם, לא הקולגות שלנו ואפילו לא אנחנו.

  • 02

    התשוקה לאקזוטי

    כאלו אנחנו. נמשכים אל הלא-מוכר, המסתורי,הממתין לגילוי. זה מה שגורם לדם בעורקינו לזרום, מסעיר לנו את הדימיון ומעורר בנו את התשוקה ליעד הבא.

  • 03

    איכות ללא פשרות

    יש שיקראו לזה פרפקציוניזם, אנחנו קוראים לזה מחוייבות. מחוייבות להעניק לכם חוויית פרימיום אקסקלוסיבית בכל שלב ושלב בטיול, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על כל פרט, מהגדול לקטן.

  • 04

    חוויה בהתאמה אישית

    אנו אוהבים אנשים סקרנים ופתוחים, ששואפים לחוות את העולם בדרכם היחודית. אין אתגר שמספק אותנו יותר מלתפור עבורכם את הטיול האולטימטיבי, בהתאם לשאיפות, לחלומות ולצרכים שלכם.