גן עדן לצבי ענק – מסע מדהים לאי קורייז שבסיישל

מאת: גלי שחורי
הכירו את אחת האטרקציות הייחודיות ביותר באיי סיישל - אי הצבים.

שרשרת האיים הקסומה צפונית למדגסקר היא יעד מושלם לטיולים מכל סוג – נוף טרופי מהסוג השייך לשומרי מסך, חופים מזמינים לבטן גב או פעילות ימית מרגשת, נקודות בודדות וריקות מאדם לשקט וחיבור אמיתי עם הטבע, שמורות אלמוגים פלאיות שדומה שלקוחות מסרט מדע בדיוני, וכמובן – עושר מדהים של צמחייה ובעלי חיים, חלקם מיוחדים למקום. 

אחד האיים המומלצים והמעניינים יותר לטיול בלתי נשכח, אינו גדול במיוחד, ובטח שלא מהמתויירים ביותר- האי Curieuse, הממוקם כחצי שעת שייט מהאי פרלין, ידוע יותר בשמו התיירותי, “אי הצבים”, ומיושב על ידי אוכלוסיית צבי אלדברה עצומי הממדים.

מהם צבי אלדברה?

צבי אלדברה, הידועים בשם ‘צב יבשה ענק’, הם מבין הצבים הגדולים ביותר על היבשה – הזכר שוקל 250 ק”ג בממוצע, ומשתרך לאורך 120 סנטימטרים, ואילו אורך הנקבה 90 סנטימטר בממוצע, ומשקלה כ-150 ק”ג. מקורם של הצבים באי אלדברה שבין איי סיישל– אלו הם צאצאים של אב קדמון ענק שחי במקום לפני כ-200 מיליון שנים, בתקופת הדינוזאורים. במרוצת השנים, הובאו הצבים לאיים נוספים, בעיקר על ידי שודדי הים שנהגו לתפוס מחסה באיים המבודדים והמרוחקים. 

השודדים נהגו להעלות את צבי האלדברה על ספינותיהם כשנסעו למסעות ארוכים – הם השתמשו בהם למאכל, והשאירו אותם בחיים עד שהזדקקו לבשר. בחלוף הזמן, ציד הצבים פגע במין האלדברה עד שהגיע למצב של סכנת הכחדה ממשית. כדי לשמר את צבי האלדברה, הוקם באי קורייז מכון מחקר להצלת הצבים. החוקרים מגינים על ביצי הצבים ומדגירים אותם, מטפלים בצבים שבוקעים עד לבגרותם ומשחררים אותם בבטחה באי- כיום האי מלא בצבים בריאים ומרשימים, המתגוררים בשלווה בסביבתם הטבעית.  

על האי Curieuse

אי הצבים בסיישל, קורייז, הוא תוצר של התפרצות הר געש- ולכן מאופיין בקרקע גרניטית ואדמה אדומה. מלבד אוכלוסיית הצבים המפורסמת, ידוע האי גם בזן הקוקוס הייחודי רק לו ולשני שכניו- זן הקוקו דה מאר. 

האי נקרא במקור “Ile Rouge” (האדום) בשל צבע אדמתו. הצרפתים דרשו ריבונות על האי בשנת 1768, וקראו לו על שם ספינתו של מגלה הארצות מארק ז’וזף מריון דו פרסנה, “La Curieuse”, ומכאן שמו גם כיום- קורייז. החל משנת 1829 ועד 1965 שימש האי קורייז כמושבה לחולי צרעת. מאחר והיה מבודד שנים כה רבות מהקהל הרחב, נשמר הטבע הייחודי באי- דקלי קוקו דה מאר, עצי טקמקה עצומי ממדים, מיני צמחייה טרופית ייחודית למקום, מינים רבים של ציפורים (ביניהם התוכי השחור הנדיר של סיישל) וכמובן, אוכלוסיית צבי הענק.

עוד משנות ה-60 נעשות פעולות רבות לשימור הסביבה הביולוגית הטבעית שבאי, תחילה כדי לשקם נזקים משריפה שהתחוללה. ב-1979 הוכרז רשמית קורייז והמים הסובבים אותו כפארק לאומי מוגן, ועד 1982 הועברו כל צבי הענק מהאי אלדברה לשימור באי- כיום חיים בו יותר מ-300 פריטים.

טיול בקורייז

בכל יעד מרתק ישנה נקודה קסומה אותה פשוט אי אפשר לפספס. למרות שקיימות אינספור אטרקציות בסיישל, אי הצבים הוא תחנת חובה לכל מטייל באיים- מלבד הטבע עוצר הנשימה שחבוי בו ניתן להשתעשע עם הצבים (שידידותיים מאוד לבני אדם) , להאכיל אותם, לבקר ב”בית היולדות” בו בוקעים תינוקות הצבים מהביצים ולצפות בציפורים טרופיות נדירות. למעשה, אפילו ההגעה לאי היא חוויה בפני עצמה, שכוללת שיט מרהיב מהאי פרלין. חווית הביקור באי מתאימה לחובבי טבע בכל הגילאים- טיולים רומנטיים ושקטים, מסעות חקר מרתקים, טיולי נופש משפחות ועוד. את האטרקציה ניתן לחוות כחלק מחבילת נופש מבין מגוון החבילות המציעה ספיריט, הכוללות את מקומות הלינה המפנקים ביותר ואת האטרקציות המעניינות ביותר.  

הערכים של Spirit

  • 01

    יצירתיות

    בכל דבר שאנו עושים תמיד נחפש את הזווית השונה, היחודית, המרגשת והמפתיעה, זו שאיש עוד לא חשב עליה - לא אתם, לא הקולגות שלנו ואפילו לא אנחנו.

  • 02

    התשוקה לאקזוטי

    כאלו אנחנו. נמשכים אל הלא-מוכר, המסתורי,הממתין לגילוי. זה מה שגורם לדם בעורקינו לזרום, מסעיר לנו את הדימיון ומעורר בנו את התשוקה ליעד הבא.

  • 03

    איכות ללא פשרות

    יש שיקראו לזה פרפקציוניזם, אנחנו קוראים לזה מחוייבות. מחוייבות להעניק לכם חוויית פרימיום אקסקלוסיבית בכל שלב ושלב בטיול, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על כל פרט, מהגדול לקטן.

  • 04

    חוויה בהתאמה אישית

    אנו אוהבים אנשים סקרנים ופתוחים, ששואפים לחוות את העולם בדרכם היחודית. אין אתגר שמספק אותנו יותר מלתפור עבורכם את הטיול האולטימטיבי, בהתאם לשאיפות, לחלומות ולצרכים שלכם.