דרום אפריקה עם ילדים- המדריך המלא למשפחות!

מאת:
דרום אפריקה היא אחד היעדים המעניינים ביותר למשפחות עם ילדים. המומחים של ספיריט כאן כדי לעשות לכם סדר לקראת הטיול המשפחתי בדרום אפריקה.

דרום אפריקה היא אחד היעדים המעניינים ביותר למשפחות עם ילדים. ההנאה הגדולה ביותר עבור כל המשפחה בטיול משותף הוא חקר הטבע, החי והצומח הייחודיים למקום, וכמובן, חקר התרבויות וההווי של המקום. דרום אפריקה, נופיה הפראיים, חיות הסוואנה והתרבויות המגוונות היא המקום המושלם להיחשף לחיות הבר הגדולות והמרתקות ביותר, לצד נופים מפעימים וצורות חיים ייחודיות המתקיימות כמו בימי קדם.

יעדים ידידותיים למשפחות בדרום אפריקה

קייפטאון

 קייפטאון הבירה היא אחת הערים המרהיבות בעולם, ובה שלל אטרקציות, אתרי קניות, אתרי תרבות, מקומות בילוי וחופי ים קסומים. אלו כמה מהדברים המעניינים שיש לעשות בה:

  •  אקווריום שני האוקיינוסים– אקווריום עצום ממדים ובו חיים שלל יצורים שמקורם מן האוקיינוס ההודי והאוקיינוס האטלנטי, דוגמת כרישים, צלופחים, צבי ים ופינגווינים, שאותם אפשר גם לפגוש מקרוב.
  • הגנים הבוטניים קירסטנבוש–  בהם קיים מסלול טיול בגנים המופלאים המתאים לילדים ולעגלות, ועובר דרך יותר מ-7,000 מיני צמחים ייחודיים לדרום אפריקה.
  • הר שולחן- טיפוס למרומי הר שולחן ברכבל המיוחד שבו הקרוניות מסתובבות ומציגות את הנוף המדהים ב360° היא עוד אחת מחוויות הנהדרות לכל המשפחה. 
  • חוף בולדרס- כ-40 קילומטרים מהעיר נמצא חוף בולדרס, שבו מתגוררת אוכלוסיית הפינגווינים שחורי הרגל הגדולה באפריקה. תוכלו לבלות לצד הפינגווינים, לשחות איתם ולנוח איתם על החוף.

יוהנסבורג

 יוהנסבורג היא העיר הגדולה במדינה וגם בה תמצאו שפע של פעילויות, הנה כמה מהן:

  • ולד ריף סיטי– לונה פארק מדהים הממוקם על פני מכרה זהב לשעבר. מלבד הבילוי במתקנים המרגשים, לכל הגילאים, המקום מציע גם סיור בתעלות המכרה הנטוש.
  • קרלטון פנורמה– הבניין הגבוה ביותר באפריקה, אשר מתנשא לגובה 223 מטרים. מהקומה ה-50 מתקיימות תצפיות עוצרות נשימה על כל העיר יוהנסבורג- חוויה מדהימה שבמהלכה תוכלו להכיר את העיר טוב יותר תוך שתצפו בה במבט על כמו במפה.
  • סאן סיטי– פארק שעשועים גדול ומדהים סמוך ליוהנסבורג, שמעוצב ובנוי כולו בהשראת היבשת החמה. זהו ה”דיסניוורלד” של דרום אפריקה, ובסביבתו תמצאו מספר בתי מלון, ריזורטים ומסעדות מגוונות.

דרבן

דרבן היא עיר נמל קסומה ויפהפייה בדרום, עשירה בארכיטקטורה ופעילויות, החביבה על האוכלוסייה המקומית כיעד תיירות פנים:

  • עולם הים של דרבן (uShaka Marine World)– פארק טבע ושעשועים מדהים בחוף של דרבן ובו אקווריומים מרשימים, בריכות, מתקני שעשועים ואפילו מסעדות מיוחדות מתחת למים.
  • הגנים הבוטניים של דרבן- גנים יפהפיים שבהם מגוון מינים מקומיים לדרום אפריקה. 
  • מוזאון האומנות ומוזאון המדע- מוזאון האומנות מציג תערוכות מרתקות ומתחלפות של אומנות מודרנית מקומית, מוזיאון המדע מציג הסברים מעניינים על הטבע באזור ומגוון של פוחלצי בעלי חיים. (הכניסה חינם).

חוויית חיות בר

בדרום אפריקה שמורות ספארי פלאיות, גני חיות ואטרקציות רבות בקרבת בעלי החיים שילדיכם יוכלו לפגוש מקרוב פנים אל פנים.

  • חוות טניקווה- חווה מקסימה המתמחה בהצלת חיות בר נטושות ופצועות והשבתן לטבע אם ניתן. החווה התחילה מזוג הצ’יטות זימבאלי וצ’סטר, שננטשו על ידי אימן ומתגוררות עד היום בחווה.  
  • פארק קרוגר- פארק לאומי עצום ממדים (18,989 קמ”ר), הגדול והמפורסם באפריקה, המתפרש על פני סוואנות רחבות ידיים, תוצרות סלע מיוחדות, נחלים ונהרות. כאן תפגשו אינספור מינים גדולים כגון היפופוטמים, ג’ירפות, זברות, אנטילופות, תנינים וחמשת הגדולים- אריות, נמרים, פילים, קרנפים ובופאלו, כ-517 מינים שונים של בעלי כנף, ותצפו ביותר 1,982 מיני צמחים, רבים מהם ייחודיים לדרום אפריקה.
  • הסיורים בפארק מתבצעים ברכבי ספארי, רכבים פרטיים, באופניים וברגל, וכמו כן, מתקיימים סיורי הליכה מודרכים וסיורי לילה. אם תרצו לחקור באמת את פארק קרוגר- מומלץ שתקדישו לכך כמה ימים.
  • שמורת הפילים אדו- השמורה השלישית בגודלה באפריקה, בה תפגשו פינגווינים אפריקאים, כרישים, לוויתנים ומינים ימיים נוספים. כמו גם את 550 פילים אפריקאים החיים במקום- זוהי חוויה מרגשת לראותם מקרוב, מנהלים את שגרת חייהם. 

פעילויות חווייתיות לכל המשפחה

https://www.shutterstock.com/image-photo/family-two-kids-enjoying-breathtaking-views-482052397

דרום אפריקה כל כך מגוונת ומלאת אטרקציות שונות, שחבל שלא לנצל אותה לפעילויות משפחתיות מגבשות נוספות.

  • גלישה- בדרום אפריקה אלפי קילומטרים של חופים יפהפיים, על האוקיינוס האטלנטי והאוקיינוס ההודי- חופים פראיים וגועשים, שבהם גלישת הגלים פופולרית במיוחד. לא נדיר לראות תושבים מוכשרים במיוחד מציגים ביצועים מרהיבים על הגלים, ומועדוני גלישה רבים בחופים מספקים ציוד ימי מסוגים שונים לכל הגילאים.
  • צלילה- העושר הימי במי דרום אפריקה הוא יוצא דופן- מיני כרישים ולוויתנים, מנטות, צלופחים ושאר יצורים מעניינים. מסעות צלילה מאורגנים וספארי ימי מתקיימים באופן קבוע- נדרש רישיון כדי לצאת לצלילות אלו, לכן אם לא תרצו לצלול עם מכלים או אם יש לכם ילדים קטנים, תוכלו לבחור בצלילת שנורקלים צבעונית במים הרדודים יותר.
  • פארקי שעשועים- בסביבת הערים הגדולות, בריזורטים ואתרי הנופש ובקרבת פארקים שונים פרושים מגוון פארקי שעשועים והרפתקאות, חבלים וטיפוס, החלקה על הקרח, מים ומופעים למשפחה. ביקור בפארק קרוב למסלולכם יכול להיות הפוגה מרעננת וחווייתית, ממנה הילדים ייהנו במיוחד. 
  • נסיעה בדרך הגנים-  דרך הגנים המפורסמת, לאורכה נוף הרים מצד אחד וחוף הים הארוך. מהצד השני פרושים גנים יפהפיים, שמורות טבע ועיירות חוף מעניינות רבות. בדרך תוכלו לעצור בשלל נקודות עצירה מעניינות במיוחד.


חוויות תרבות

מפגש תרבויות-  

דרום אפריקה היא מפגש בין אינספור תרבויות- גם רוב האוכלוסייה השחורה מחולקת לשבטים מסורתיים, שרבים מהם מנהלים אורח חיים כבימי קדם בלב השמורות. תוכלו לפגוש את שבט הזולו המפורסם, שבט הוונדה הנמצא בסביבת שמורת מצ’בה, ובשבט שנגאן הנמצא במרחק כ-40 ק”מ מהעיר גיאני תוכלו לשמוע את ההסברים המרתקים של המקומיים על צמחי המרפא והעצים במקום, מהם מפיקים תרופות שונות. ועל אבקת המלח המיוחדת והקדושה- שכדי שתקבל סגולות קוסמיות, יש לבקש את רשותו של גזע העץ במקום ולהשאיר לו מנחה מסוימת. 

אתרי היסטוריה-

רובן איילנד- אתר כליאה של שלטון האפרטהייד שהתחולל במדינה, שהוקם ב-1657 למטרת כליאת שבויי המלחמה. ב-1959 הוסב המתקן לבית כלא לאסירים פוליטיים- ושם נכלא גם נלסון מנדלה, מנהיג המרד כנגד השלטון האכזרי, שהפך בהמשך לנשיא השחור הראשון של המדינה. כיום האי מלא באוכלוסיית כלבי ים חביבים
ובמקום נערכים סיורים מרתקים העוסקים בעברו הדרמטי של המקום.

כף התקווה הטובה- בימים עברו, כף התקווה הטובה (חצי אי בדרום מערב המדינה), היה המסלול הקצר ביותר בשייט מאירופה למזרח הרחוק. מאז כבר הוקמה תעלת סואץ, אך המקום עוד רלוונטי הודות ליופיו הפלאי- תצפית עגולה על האדמה הירקרקה מלאת הצמחייה המגוונת ועל האוקיינוס האינסופי, צוקים מרשימים, מפרצונים, ושלל בעלי חיים. 

מוזיאונים ותערוכות-

מוזאון אלכסנדר מק גרגור- המוזאון מציג ממצאים פרה-היסטוריים וגיאולוגים במקום מתקופת הסאן, התושבים הקדומים שחיו בדרום אפריקה- תוכלו לצפות באוסף של גולגולות, כלים, נשק ועוד.      

מוזיאון מחוז שש- מוזיאון קהילתי בקייפטאון המספק הצצה לשכונה המיוחדת בעת שלטון האפרטהייד. בשנת 1867 התגוררו במקום עשירית מתושבי קייפטאון, עבדים משוחררים ובעלי מלאכה, כאשר מוצאם היה מעורב- שחורים, לבנים, מוסלמים אינדונזיים ועוד שחיו יחדיו בשלום ושלווה, דבר נדיר לתקופה ההיא. למרבה הצער, ב-1966 הוכרז המקום על ידי השלטון כשטח ללבנים בלבד, והשכונה נהרסה. 

טיפים חשובים

  • לינה- בשטחן של רוב השמורות קיימים שירותי לינה וריזורטים מפנקים- פעמים רבות מפוארים ונוחים ביותר למשפחות כמו: 
  • Radisson RED Hotel V&A Waterfront- מלון מקסים עם אווירה צעירה ותוססת לצד המים, המציע חדרים וסוויטות המתאימים גם למשפחות.
  • Lawhill Luxury Apartment- מלון דירות מאובזר המציע דירות בנות חדר עד שלושה חדרים בעלות פטיו או מרפסת, וחלקן-גם בריכה.
  • תחבורה- כבישי דרום אפריקה נוחים ברובם, ומחירי שכירויות הרכב והדלק נוחים ביותר- לכן, התניידות ברכב שכור היא האופציה האופטימלית, בעיקר בזכות ההגעה הנוחה לאזורים מרכזיים פחות.
  • התחבורה הציבורית במדינה אמינה- בעיקר במעברים בין ערים ואזורים מרכזיים. בערים הגדולות, מוניות מיניבוס הן תחבורה נוחה, המגיעה כמעט לכל מקום.
  • בטיחות- אחוזי הפשיעה בדרום אפריקה גבוהים למדיי, בעיקר בערים הגדולות, לכן נדרשים בביקור בה מספר כללי בטיחות- מומלץ מאוד שלא לעלות על טרמפים ולא להסתובב לבד בערים הגדולות. היזהרו מכייסים במקומות הומי אדם. למרבה המזל, ככל שמתרחקים מהערים הגדולות ומגיעים לכפרים ועיירות, כך גובר הביטחון האישי.
  • אריזה- האקלים של דרום אפריקה מאוד מגוון ולכן מומלץ לארוז גם כמה בגדים ארוכים. הצטיידו בערכת עזרה ראשונה עם אמצעי חבישה וכדורים נגד חום, ואל תשכחו להוסיף גם כמה משחקים עבור הילדים כדי שיוכלו להעביר את הזמן ה”מת” בנסיעות וטיסות. 

אנחנו כאן לסייע בתכנון הטיול הבא שלכם-
תכנון טיול למדינה גדולה ומגוונת כמו דרום אפריקה אינו פשוט. תכנון שכזה מצריך ידע מקיף ונרחב על האזור, כזה שתוכל להציע לכם חברת ספיריט, המתמחה ביעדים אקזוטיים ובדרום אפריקה בפרט- אנו מכירים כל נקודת תצפית מרהיבה, כל אטרקציה כדאית, ומקושרים למלונות ולריזורטים הטובים ביותר. התחילו לתכנן את הנופש הבאה שלכם וצפו בשלל חבילות נופש משתלמות ומפנקות- אחד המומחים שלנו ישמח לחבור אליכם לליווי אישי, שבמהלכו תצרו יחד את חופשת החלומות, לפרטי פרטים. צרו קשר עוד היום!

הערכים של Spirit

  • 01

    יצירתיות

    בכל דבר שאנו עושים תמיד נחפש את הזווית השונה, היחודית, המרגשת והמפתיעה, זו שאיש עוד לא חשב עליה - לא אתם, לא הקולגות שלנו ואפילו לא אנחנו.

  • 02

    התשוקה לאקזוטי

    כאלו אנחנו. נמשכים אל הלא-מוכר, המסתורי,הממתין לגילוי. זה מה שגורם לדם בעורקינו לזרום, מסעיר לנו את הדימיון ומעורר בנו את התשוקה ליעד הבא.

  • 03

    איכות ללא פשרות

    יש שיקראו לזה פרפקציוניזם, אנחנו קוראים לזה מחוייבות. מחוייבות להעניק לכם חוויית פרימיום אקסקלוסיבית בכל שלב ושלב בטיול, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על כל פרט, מהגדול לקטן.

  • 04

    חוויה בהתאמה אישית

    אנו אוהבים אנשים סקרנים ופתוחים, ששואפים לחוות את העולם בדרכם היחודית. אין אתגר שמספק אותנו יותר מלתפור עבורכם את הטיול האולטימטיבי, בהתאם לשאיפות, לחלומות ולצרכים שלכם.