מה אוכלים בסיישל – המדריך הקולינרי ליעד האקזוטי

מאת: ארז ברקן
מתכננים חופשה בסיישל וסקרנים לדעת מהי הסצינה הקולינרית ביעד? המומחים של ספיריט אספו עבורכם את המנות הנבחרות בסיישל ככה שתדעו למה לצפות.

באיי סיישל, יעד האיים האקזוטי היושב באוקיינוס ההודי, תוכלו למצוא לא רק נופים קסומים וחופי ים נוצצים, אלא גם חוויה קולינרית עשירה שתהפוך את החופשה שלכם לתענוג של ממש. באיי סיישל המטבחים הנפוצים הם המטבח האירופאי, המטבח הים תיכוני וכמובן – האוכל הקריאולי אשר הפך למטבח המייצג של המקום, בשל שליטתה של צרפת בקבוצת איים זו במאה ה-18. אנו מזמינים אתכם לפגוש את העולם הקולינרי של יעד זה, אם רק תמשיכו לקרוא.

חוויה קולינרית המשלבת מגוון של טעמים

הייחודיות המדהימה של מטבחי איי סיישל נובעת גם ממקומם הגיאוגרפי של האיים וגם מההיסטוריה שלהם. האיים נמצאים ממזרח ליבשת אפריקה והיא גובלת במדינות איים אחרות כמו מאוריציוס. סיישל הייתה בעבר נקודת מעבר בין יבשות אסיה ואפריקה, כך השתלבו בה מטעמים ותבלינים משתי היבשות הללו, ממדינות כמו סין והודו. ניתן לראות במתכונים השונים שימוש בתבלינים כמו קארי, מסאלה, עשב לימון ועוד. 

במהלך ההיסטוריה האיים היו תחת שליטתן של אומות שונות כמו צרפת ובריטניה, עד אשר הגיעה לעצמאותה במאה העשרים. בעקבות זאת, ניתן למצוא באיים השפעות מהמטבח האירופאי, כמו גם מהמטבח הקריאולי במאכלים כמו סלט סטיני, תבשילי נקניקיות ועוד. 

כמובן כי גם התוצרת המקומית באיים משפיעה על המטבח שלהם. ניתן למצוא פירות טריים נפלאים, מאכלים המשלבים קוקוס, מאכלי ים ועוד. 

ניתן למצוא חבילות נופש לסיישל המשלבות גם סיורים קולינריים והכרות מעמיקה עם המטבח הייחודי של המקום. 

מאכלים מקומיים מפורסמים

באיי סיישל ישנם מספר מאכלים מקומיים אשר הפכו לעמוד תווך בקוסמוס הקולינרי של המקום. \

  • אחד מהמאכלים הללו תמצאו מנה פשוטה אך טעימה במיוחד של דג על הגריל. את הדגים מתבלים בג’ינג’ר, שום וצ’ילי טרי באופן מינימלי בלבד, משום שטעמם של הדגים פשוט נפלא כפי שהוא. תוכלו לבחור את הדג המועדף עליכם מתוך מבחר גדול והוא יוכן במיוחד עבורכם. 
  • מנה פופולרית נוספת היא סלט סטיני. בסלט תמצאו פירות מקומיים, תבלינים מקומיים וכמות מכובדת של צ’ילי. מדובר במנה עשירה בטעם שתיתן אתגר אמיתי לחובבי חריף מושבעים. באחת הגרסאות המקומיות מנה זו מוגשת עם בשר כריש, כך שמומלץ לוודא מראש מהם מרכיבי הסלט אם אינכם מעוניינים בטעימה מהטורף הימי הזה. 
  • מאכל אחד אשר ייחודי במיוחד לאיי סיישל הוא פרי הלחם. פרי זה הוא בעל טעם מעודן והוא משמש את המקומיים כפי שאנו משתמשים בתפוחי האדמה. ניתן להכין מהפרי פירה או צ’יפס והמקומיים בסיישל אף מכינים ממנו קינוח בשילוב עם חלב קוקוס וסוכר. אם אתם סקרנים לנסות את התוצרת המקומית של המקום, אין ספק כי זהו מטעם אותו לא כדאי לפספס. 
  • ניתן למצוא במקום גם שלל מנות קארי המושפעות מהמטבח ההודי. למעשה, מלונות בסיישל מציעים לא פעם במסעדותיהם מנות בעלות תפריט הודי אותנטי, כך שאם זהו מטבח אותו אתם אוהבים, ללא ספק תוכלו למצוא את המנות האהובות עליכם. 

עולם שלם של אטרקציות וטעמים

למי שמחפש אטרקציות בסיישל ימצא מגוון גדול, לצד האפשרויות הקולינריות הרבות. כמובן שבלתי אפשרי לפסוח על החופים הנוצצים של האיים, השוכנים לצד ים כחול ובוהק. תוכלו לנוח בשמש וללגום בירה מקומית, לספוג את האווירה שסביבכם ולנוח כפי שצריך בחופשה טובה. תוכלו כמובן גם לצלול במיימי הים הכחולים ולחזות במראה צבעוני של שלל דגים מרהיבים. ולבסוף, המסע הקולינרי שתחוו במקום הוא אטרקציה בפני עצמה, אשר תעשיר את ימי חופשתכם באופן ססגוני הממלא לא רק את הקיבה, אלא גם את הלב. 

הערכים של Spirit

  • 01

    יצירתיות

    בכל דבר שאנו עושים תמיד נחפש את הזווית השונה, היחודית, המרגשת והמפתיעה, זו שאיש עוד לא חשב עליה - לא אתם, לא הקולגות שלנו ואפילו לא אנחנו.

  • 02

    התשוקה לאקזוטי

    כאלו אנחנו. נמשכים אל הלא-מוכר, המסתורי,הממתין לגילוי. זה מה שגורם לדם בעורקינו לזרום, מסעיר לנו את הדימיון ומעורר בנו את התשוקה ליעד הבא.

  • 03

    איכות ללא פשרות

    יש שיקראו לזה פרפקציוניזם, אנחנו קוראים לזה מחוייבות. מחוייבות להעניק לכם חוויית פרימיום אקסקלוסיבית בכל שלב ושלב בטיול, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על כל פרט, מהגדול לקטן.

  • 04

    חוויה בהתאמה אישית

    אנו אוהבים אנשים סקרנים ופתוחים, ששואפים לחוות את העולם בדרכם היחודית. אין אתגר שמספק אותנו יותר מלתפור עבורכם את הטיול האולטימטיבי, בהתאם לשאיפות, לחלומות ולצרכים שלכם.