עונה מומלצת לנופש באיי סיישל

מאת: גלי שחורי
במאמר זה תוכלו להכיר היטב את תנאי מזג האוויר השונים במקום ואת הזמנים הטובים ביותר לבקר במדינה.

איי סיישל היא מדינת איים הנמצאת באוקיינוס ההודי, ממזרח ליבשת אפריקה. מדינה זו מתאפיינת בטבע פראי, חופים נוצצים וגבעות מרשימות. הנופש בסיישל נחשב ליוקרתי ומפנק במיוחד והוא חלופה אטרקטיבית ביותר לנופש במדינות אי אחרות כמו תאילנד, שכן היא נמצאת במרחק טיסה קצר יותר בישראל.

 בשל מיקומה הגיאוגרפי מדינה זו מתאפיינת במזג אוויר טרופי אשר עשוי להיות לא צפוי לעיתים, שאותו יש לקחת בחשבון כאשר מתכננים את זמן הנופש. במאמר זה תוכלו להכיר היטב את תנאי מזג האוויר השונים במקום ואת הזמנים הטובים ביותר לבקר במדינה. 

מזג האוויר בחודשים ינואר-מרץ

התקופה שבין ינואר למרץ היא התקופה הטובה ביותר לבקר באיים, שבה מזג האוויר נחשב לנוח ביותר. הטמפרטורות החמות מאפשרות לנופשים ליהנות מכל פעילויות המים שיש למקום להציע, כמו צלילה, דיג ושחייה בים. יחד עם זאת הטמפרטורות אינן גבוהות מדי כך שהשהייה בחוץ נעשית קשה. 

הרוחות הטרופיות באיים הנקראות גם “רוחות סחר”, משפיעות על סחף האצות שבים, כאשר בכל תקופה יש לקחת בחשבון את הסחף, אם אתם רוצים להבטיח שהייה בזמן שהים הוא צלול. במהלך חודש פברואר ההמלצה היא להעדיף שהייה באיים פגייט, דניס, פרסלין או מאהה, שכן בתקופה זו סחף האצות אינו מגיע לאזורים אלה. 

בסוף חודש מרץ הרוחות דועכות בצורה משמעותית והטמפרטורות מתחילות לטפס אט אט, כך שתוכלו ליהנות ממזג אוויר חלומי שיאפשר לכם לעשות בנוחות כל פעילות בחוץ שבה תחפצו. במהלך תקופה זו תוכלו גם לחזות בבקיעת ביצי צבים, חוויה יוצאת דופן שתמלא את ליבכם באושר. 

הטמפרטורות בסיישל לכל אורך ימות השנה נעות בין 25-31 מעלות צלזיוס במהלך היום. בינואר ישנה אפשרות רבה לירידת גשמים, המתאימים מאוד למזג האוויר הטרופי של האזור. 

מזג האוויר בחודשים אפריל-יוני

במהלך החודשים אפריל-יוני הטמפרטורות באיים עולות מעט, מה שהופך את החודשים הללו לזמן נפלא למי שמתכנן לבלות את מרבית זמנו במים. באפריל כבר ניתן לחוות רמה נמוכה משמעותית של גשמים ורוחות לעומת החודשים ינואר-מרץ. זו עונה מעולה לחופשת בטן-גב קלסית. 

בעוד שבמהלך חודש פברואר נושבות רוחות הסחר הצפון-מערביות, בחודש מאי מתחילות לנשוב הרוחות הדרום-מזרחיות. לכן, אם אתם רוצים ליהנות ממים צלולים ונטולי אצות בתקופה זו, מוטב שתבחרו בכפרי נופש השוכנים בצד המערבי של האיים.

אם אתם מתכננים לחקור את הסביבה בטיולים רגליים, חודש יוני יהיה זמן מצוין עבורכם לנסיעה. הסיבה לכך היא שחודש יוני הוא פחות יבש מחודש מאי, כך שהוא מאפשר צעידה בחוץ בנוחות מרבית. זהו גם זמן נפלא לשיט בסירות מפרשים או קיאקים, אטרקציות אותן תוכלו למצוא בריזורטים הנחשבים באיים. בחודש יוני מומלץ לבקר באיים אנסה לאציו, אי הציפורים ולה-דיגה.

כמובן שמומלץ גם לקחת בחשבון את עלות הנסיעה במהלך החודשים הללו, שכן הם מבוקשים יותר בשל החופשים הרבים שישנם.

מזג האוויר בחודשים יולי-ספטמבר

באופן הפוך לגמרי ממזג האוויר במדינת ישראל, באיי סיישל מזג האוויר בחודשים יולי ואוגוסט, דווקא נעשה מעט קריר יותר מהחודשים שקדמו להם. יחד עם זאת, הטמפרטורות עדיין נוחות ונעימות לשהייה בחוץ ורחצה בים ובבריכה, שכן הטמפרטורות באיים נשארות די יציבות לכל אורך השנה והשינויים אינם גדולים. 

בספטמבר כבר ניתן יהיה להבחין בשינוי קל במזג האוויר אשר יתחיל להתחמם מעט וניתן יהיה לחזות במעט גשמים. בתקופה זו רוחות הסחר הדרום-מזרחיות מתחילות להיעלם להן. במהלך חודש זה מומלץ לבקר באיים לה-דיגה, דניס ומאהה. 

מזג האוויר בחודשים אוקטובר-דצמבר 

העונה הגשומה ביותר באיי סיישל מתחילה בחודש נובמבר, אז גם מתחילה באופן רשמי עונת הקיץ. באוקטובר תוכלו עדיין ליהנות ממזג אוויר נעים ונטול גשמים באופן יחסי. בנובמבר מתחילות להן גם הרוחות הצפון-מערביות לנשוב שוב ועימן סחף האצות משנה את כיוונו. אומנם מבחינת מזג האוויר זוהי לא העונה האידיאלית ביותר לבקר באיי סיישל, אך מבחינת עלויות החופשה וכמות המבקרים באיים, תוכלו ליהנות מיתרונות רבים. 

בדצמבר נערכות חגיגות רבות לכבוד חג המולד, כך שייתכן שבתקופה זו בכל זאת יורגש עומס של מבקרים במקום. בחודש זה מומלץ לבקר באיים פרלין, מאהה, אי הציפורים והאי קוזין.

הערכים של Spirit

  • 01

    יצירתיות

    בכל דבר שאנו עושים תמיד נחפש את הזווית השונה, היחודית, המרגשת והמפתיעה, זו שאיש עוד לא חשב עליה - לא אתם, לא הקולגות שלנו ואפילו לא אנחנו.

  • 02

    התשוקה לאקזוטי

    כאלו אנחנו. נמשכים אל הלא-מוכר, המסתורי,הממתין לגילוי. זה מה שגורם לדם בעורקינו לזרום, מסעיר לנו את הדימיון ומעורר בנו את התשוקה ליעד הבא.

  • 03

    איכות ללא פשרות

    יש שיקראו לזה פרפקציוניזם, אנחנו קוראים לזה מחוייבות. מחוייבות להעניק לכם חוויית פרימיום אקסקלוסיבית בכל שלב ושלב בטיול, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על כל פרט, מהגדול לקטן.

  • 04

    חוויה בהתאמה אישית

    אנו אוהבים אנשים סקרנים ופתוחים, ששואפים לחוות את העולם בדרכם היחודית. אין אתגר שמספק אותנו יותר מלתפור עבורכם את הטיול האולטימטיבי, בהתאם לשאיפות, לחלומות ולצרכים שלכם.