איך מתניידים במאוריציוס?

מאת: אביב יטיב
מתכננים חופשה במאוריציוס איך לא יודעים להתנייד באיים? המומחים של ספיריט הפקות עולם מכירים את האיים ויודעים להפוך את החוויה שלכם במאוריציוס לנגישה, נוחה וחלומית.

מאוריציוס הוא אי השוכן בדרום מערב האוקיינוס ההודי. האי אשר לו היסטוריה ענפה, טבע יפהפה ומרשים וריזורטים מן הטובים בעולם, מציע לכם גם שלל אטרקציות שייחודיות למקום זה. האי אשר התגלה במאה ה-16, יושב על ידי הולנדים לאחר 100 שנים, ואת שמו קיבל על שם הנסיך מאוריץ ההולנדי. 

האי בורך בשמורות טבע עוצרות נשימה כגון שמורת שאמרל שבה מפל מרשים הנישא לגובה של 100 מטרים והדרך אליו שופעת צמחייה ירוקה ומסלול הליכה שבו תוכלו להתפעל מכל היופי הגלום בה. עוד שמורה שלא כדאי לפספס היא אדמת 7 הצבעים, שבה יש שבע דיונות שלכל אחת מהן צבע אחר הנגרם עקב התפרקותו של סלע ולקני. 

עוד אטרקציה נהדרת היא הר לה מורן, אשר הוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק”ו. במאורציוס תמצאו שלל חופים זהובים ומים צלולים שבהם תוכלו ליהנות מפעילויות כמו צלילה עם שנורקלים, סקי מים, סירות פדלים ועוד מגוון רחב של ספורט ימי וגם אזורי גלישה מצוינים. ולמה אנחנו מספרים לכם את כל זה אתם שואלים? כי כדי להגיע לכל המקומות הנפלאים הללו עליכם לדעת כיצד להתנייד באי בקלות. תוכלו לקחת אוטובוסים, מוניות, נהג פרטי, הסעות פרטיות וגם לשכור רכב. במאמר הבא נפרט בהרחבה על כל אחד מכלי התחבורה הללו.

מצב הכבישים במאוריציוס והנהיגה בהם

באי יש רשת כבישים גדולה ובה שלושה כבישים מרכזיים:

  • כביש 3M שמחבר בין  Terre Rouge ל – Verdun הממוקם בצפון האי. כמו כן, הוא חוצה את פורט לואיס בירת האי.
  • כביש  M2שמחבר בין עיר הבירה (פורט לואיס) ל-Grand Baie הממוקם גם בצפון האי.
  • כביש 1M שמחבר בין שדה התעופה הממוקם בדרום מזרח האי אל בירתה – פורט לואיס. 

כביש 1M נחשב לחשוב מכולם משום שהוא מחבר גם בין הערים הגדולות והמרכזיות של האי, אך רק ארבע אחוזים מהכבישים המהירים מתפצלים לכבישי משנה ברחבי האי. שימו לב כי הנהיגה היא בצד שמאל בשל השלטון הבריטי ששלט בו בעבר, וכן כל התמרורים, חלקם שונים מאצלנו כמו תמרור של תן זכות קדימה המופיע כמשולש הפוך. מגבלת המהירות באי היא כ-50 קמ”ש ובכבישים הראשיים כ-80 קמ”ש. כמו כן אין לנהוג ולהחזיק את הטלפון הנייד בעת הנהיגה. עומסי התנועה באי חלים בשעות הבוקר משבע עד תשע, ובשעות אחר הצוהריים משלוש עד שש לערך. כדי לנהוג באי עליכם להיות בעלי רישיון נהיגה בין לאומי אם שהותכם באי עולה על ארבעה שבועות, אם לא רישיון רגיל מספיק.

התניידות באמצעות רכב שכור

היתרון הרב בלשכור רכב הוא האפשרות להתנייד לאן שרק תרצו מבלי להיות תלויים בדבר. באי תמצאו חברות שונות להשכרת רכב שיאפשרו לכם לעשות זאת בקלות. תוכלו לשכור את הרכב משדה התעופה או מיעד אחר שיהיה לכם נוח יותר.

תוכלו לשכור רכב או קטנוע ולתור את האי. המחירים הוגנים וגם הדלק יחסית זול. אם רישיון הנהיגה שלכם בעברית דאגו שיהיה מתורגם לאנגלית ושתוקפו יהיה לפחות שנה. 

אם תרצו רכב שיחכה לכם עם רדתכם מהמטוס, תצטרכו לספק לחברת ההשכרה את פרטי הטיסה שלכם או לחילופין לשכור אותו באחד מדלפקי ההשכרה שנמצאים בשדה. נציין כי עדיף להזמין את הרכב מראש בשל הביקוש הגבוה.

התניידות במוניות האי

זמינותן של המוניות באי היא גבוהה ותוכלו להשיג מונית בקלות. לרוב מוניות יש מונה והנסיעה בהן אומנם יקרה יותר מאשר באוטובוס, אך היא עדיפה אם מלונכם נמצא מרוחק מאזור שדה התעופה, והנסיעה במונית נעימה ובטוחה. אם עליתם על מונית שאין בה מונה ודאו כי אתם מסכמים על מחיר עם הנהג בתחילת הנסיעה ולא בסופה והשתדלו להימנע ממוניות השייכות לבתי המלון, שכן הן יקרות יותר באופן מהותי.

התניידות באמצעות נהג פרטי או הסעות פרטיות

אם ברצונכם להתפנק באמת, תוכלו לשכור נהג פרטי שייקח אתכם לכל מקום שתחפצו. אם אתם מגיעים כמשפחה או כקבוצה גדולה יותר תוכלו לשכור שירותי הסעות פרטיים גם כן. אומנם העלות יקרה אך מאוד נוחה ומפנקת. עלויות הנסיעה מחושבות על פי המרחק, כמות הנוסעים, איזה סוג של רכב אתם מבקשים וכדומה. יתרון גדול שיש לאופן התניידות זה הוא שהנהג לפעמים משמש ממש כמדריך מקומי ומספר לנוסעיו מידע חשוב בנסיעה, כמו גם לפני הגעתם לאתרי התיירות השונים.

התניידות באוטובוסים של האי

האוטובוסים במאוריציוס נחשבים לנוחים לנסיעה וההתניידות בהם בהחלט נעימה. בנוסף זוהי הדרך הזולה ביותר להתנייד באי, לחקור ולגלות את כל מה שהוא מציע. באי יש גם חברות אוטובוסים פרטיות וגם חברות אוטובוסים ציבוריות, ביניהם תמצאו את החברות הללו: National Trasport Corporation, United Bus Service, Mauritius Bus Trasport ,  Triolet Bus Serviceהנהגים מסבירי פנים ושמחים להעניק מידע רלוונטי והנחיות מועילות לנוסעים. את הנסיעה יש לשלם במזומן. 

ברחבי האי תוכלו למצוא תחנות אוטובוס מקורות לנוחיותכם, האוטובוסים עוברים בכל 10 עד 30 דקות תלוי במסלול של אותו הקו כמובן. תוכלו למצוא באינטרנט מידע לגבי הזמנים, אך הכי טוב יהיה לשאול את המקומיים או לברר מול עובדי התחנה עצמה. פעילות האוטובוסים נעה בין השעות 05:30 בבוקר ועד 20:30 בערב בעיר. ובין השעות 06:30 ל-18:30 באזורי הכפר.

חבילת נופש עם המומחים של ספיריט

רוצים לחסוך את כאב הראש שבמציאת אמצעי התניידות? המומחים של ספיריט הפקות עולם ירכיבו עבורכם חבילת נופש במאוריציוס הכוללת טיסה, לינה במלונות וריזורטים מרהיבים וביקור בכל האטרקציות והחופים המרהיבים באיים בהתאם לחלומות ולבקשות שלכם, צרו קשר עם מומחה של ספיריט עוד היום.

הערכים של Spirit

  • 01

    יצירתיות

    בכל דבר שאנו עושים תמיד נחפש את הזווית השונה, היחודית, המרגשת והמפתיעה, זו שאיש עוד לא חשב עליה - לא אתם, לא הקולגות שלנו ואפילו לא אנחנו.

  • 02

    התשוקה לאקזוטי

    כאלו אנחנו. נמשכים אל הלא-מוכר, המסתורי,הממתין לגילוי. זה מה שגורם לדם בעורקינו לזרום, מסעיר לנו את הדימיון ומעורר בנו את התשוקה ליעד הבא.

  • 03

    איכות ללא פשרות

    יש שיקראו לזה פרפקציוניזם, אנחנו קוראים לזה מחוייבות. מחוייבות להעניק לכם חוויית פרימיום אקסקלוסיבית בכל שלב ושלב בטיול, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על כל פרט, מהגדול לקטן.

  • 04

    חוויה בהתאמה אישית

    אנו אוהבים אנשים סקרנים ופתוחים, ששואפים לחוות את העולם בדרכם היחודית. אין אתגר שמספק אותנו יותר מלתפור עבורכם את הטיול האולטימטיבי, בהתאם לשאיפות, לחלומות ולצרכים שלכם.