דרום אפריקה + בוטסואנה – 18 יום

מאת: ספיריט הפקות עולם
הצעת מסלול: טיול 18 יום - כולל יוהנסבורג, שמורת קרוגר, דרך הגנים, קייפטאון, מפלי ויקטוריה ומדינת בוטסאונה.

יום 1: תל-אביב – יוהנסבורג

נחיתה ביוהנסבורג. ביקורת דרכונים, איסוף מזוודות והעברה לבית המלון ביוהנסבורג. לינה ביוהנסבורג

 

יום 2: יוהנסבורג

לאחר ארוחת הבוקר נצא לסיור פנורמי ביוהנסבורג, העיר הגדולה בדרום אפריקה והלב הכלכלי שלה. זוהי עיר עסקים מודרנית הבנויה ממספר רב של פרברי מגורים, שכונות יוקרה, איזור עסקים גדול ושכונות “לווין” מאוכלסות בשחורים. בעיר מרכז יהודי מפותח, מסעדות כשרות, ובתי כנסת רבים.

נחל את סיורנו ברובע סווטו שנהפך לאחד מסמלי האפרטהייד המובהקים והיווה מרכז להתנגדות האוכלוסיה השחורה לשלטון המרכזי הלבן. במרכז סיורנו בשכונה יעמוד ביקור במוזיאון ע”ש הקטור פיטרסון המתעד בצורה מרשימה את מאבק השחורים באפרטהייד. בתום בקורנו במוזיאון ניסע כחצי שעה לעבר הכפר לסדי (( Lesedi שהביקור בו מזמן  מפגש מרתק עם תרבותם של חמישה  שבטים אפריקאים בולטים המתגוררים בתחום דרום אפריקה, באמצעות תצוגות של מבנים, כלים ותלבושות וכן מופע פולקלור צבעוני. בתום סיורנו נשוב למלוננו ביוהנסבורג.

לינה ביוהנסבורג.

 

יום 3: יוהנסבורג – פרטוריה- מפומלנגה – פילגרימס רסט

לאחר ארוחת הבוקר ניסע לביקור בעיר פרטוריה- הבירה האדמיניסטרטיבית  ואחת משלוש הבירות של דרום אפריקה. נסייר במרכז העיר הקולוניאלי, נראה את בניני הפרלמנט וגני האיחוד ונבקר באנדרטת החלוצים המפורסמת   . Voortrekkerבתום בקורנו נצא בנסיעה לפרובינצית מפומלנגה הנחשבת לאזור הנופי היפה ביותר בדרום אפריקה. אחר הצהרים נגיע לכפר המשוחזר Pilgrims Rest שהיה מכרה זהב ובתיו שוחזרו בסגנון המאה ה-19. נערוך סיור קצר בכפר ונגיע למלוננו בסביבה. לינה בגרסקופ

 

יום 4: מחוז מפומלנגה – דרך הפנורמה

היום יוקדש להכרת הטבע והנופים של האזור. ניסע על “דרך הפנורמה” ונעצור לתצפיות והליכות קצרות לאטרקציות שלאורך הדרך. נצפה על קניון הנהר בלייד, נראה את שלושת הרונדבלים (“3 הבקתות”)  המתנשאות מעליו, נבקר ב”חלון האלוהים”- תצפית מרהיבה מגובה 1000 מטר! למרחק עשרות קילומטרים על נופי מפומלנגה (מותנה בתנאי ראות) ונטייל רגלית על גשרים ציוריים מעל אתר “חורי המזל של בורק”. כמן כן נצפה על שניים מהמפלים החשובים באזור- מפל ליסבון ומפל ברלין.

לינה בכניסה לפארק קרוגר.

 

יום 5: שמורת פארק קרוגר

יום מרתק שכולו טבע לפנינו. לאחר ארוחת הבוקר ניסע לשער הכניסה לשמורת פארק קרוגר המפורסמת המשתרעת על שטח ענק של 20,000 קמ”ר. נעלה על רכבי 4 X 4 פתוחים ונצא לסיור של יום שלם בליווי מדריך מקומי מומחה לאזור שבאמצעותו נתחקה אחר מגוון בעלי החיים שבשמורה. בקרוגר חיים עשרות מיני יונקים וזוחלים ומאות בעלי כנף צבעוניים. אם יתמזל מזלנו נוכל לצפות בטורפים ובהם אריות, ברדלסים וצבועים וכן פילים, ג’ירפות, קופים ועופות מסוגים שונים. לינה בפארק קרוגר.

 

יום 6: מדינת סווזילנד – פארק שלושלואי

הבוקר נצא לכוון פארק שלושלואי (Hluhluwe) בדרכנו נעצור לביקורים במספר אתרים במדינת סווזילנד שהיא מובלעת עצמאית בתוך דרום אפריקה  הנשלטת ע”י מלך מקומי. נסייר בשוק המקומי הססגוני, בבית חרושת לזכוכית וכן במפעל המייצר נרות. בשעות אחר הצהרים נגיע לפארק שלושלואי ללינה.

לינה בשלושלואי

 

יום 7: שמורת שלושלואי – אגם סנט לוסיה – דרבן

הבוקר נצא לסיור ספארי בשמורת שלושלואי ברכבי 4 X 4,. זוהי השמורה הראשונה שהוכרזה בדרום אפריקה והיא ידועה גם בזכות הקרנף הלבן הנדיר החי בתחומה. נצפה על בעלי החיים השונים בשמורה ועם תום סיורנו נשוב למלוננו לארוחת בוקר. לאחר התארגנות קצרה נצא בנסיעה לעבר שמורת הביצות Isimangaliso Wetland Park שהיא אתר שימור עולמי של אונסק”ו, ונערוך שייט מרתק על ימת סנט. לוצ’יה במהלכו נצפה בבעלי חיים ימיים החיים בשמורה. בשעות אחר הצהרים נמשיך בנסיעתנו דרומה ונגיע לעיר דרבן.

לינה בדרבן

 

יום 8: דרבן – פורט אליזבת’

הבוקר נסייר בעיר דרבן, השלישית בגודלה בדרום אפריקה ובעלת ניחוח הודי שבה גם הנמל הגדול במדינה . נטייל ב”מייל הזהב” שלאורך החוף, נשוטט להנאתנו בשוק ההודי המקומי ונבקר בגנים הבוטניים הידועים של העיר. בשעות אחר הצהרים נצא לשדה התעופה המקומי ונטוס לעיר פורט אליזבת’ , העברה לבית המלון .

לינה בפורט אליזבת’

 

יום 9: פורט אליזבת’ – דרך הגנים – פארק ציציקאמה –  נייזנה

אחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה ל”דרך הגנים” (Garden-Route) העוברת בין אגמים, מפרצים, לגונות, מצוקים, קניונים ונחלים. הרכס משתרע קרוב מאוד לחוף והתפתחה בו צמחייה נפלאה בעושרה. לצד יערות עבותים, אפשר למצוא חורשים נטועים ופרחי בר, ולכן זכתה הרצועה ההררית הצרה לכינוי “דרך הגנים” או “דרך גן העדן”. נבלה את הבוקר בשמורת ציציקאמה ונשלב הליכה בשבילי יערות, הגולשים אל הים עד הגשרים התלויים הפרושים מעל נחל הסערות, . נראה את גשר בלוקרנס-אתר הבאנג’י הגבוה בעולם! ונצפה על “העץ העתיק” בן אלף השנים. נעבור דרך מפרץ פלטנברג (Plettenberg Bay), אתר נופש יוקרתי בו שלושה חופי רחצה מרהיבים ונגיע בשעות אחר הצהריים אל נייזנה, אתר נופש מפורסם בנתיב הגנים המפורסם גם בתעשיית העץ שלו.

לינה בנייזנה

 

יום 10: נייזנה – אודסהורן

הבוקר נשוט בלגונה של נייזנה ונגיע לשמורת  Featherbedהמצטיינת בצמחיה יחודית וצופה אל האוקינוס ההודי. נערוך סיור רגלי בשמורה, נצפה על “ראשי נייזנה” ונסעד ארוחת צהרים במקום. בתום בקורנו נשוט למזח ונצא בנסיעה לעיירה אודסהורן הנמצאת באזור חצי מדברי וידועה גם בשמה “ירושלים של דרום אפריקה” בזכות קהילה יהודית גדולה שחייתה כאן בעבר. נסייר באחת מחוות היענים ונלמד על אורחות חייו המעניינים של “העוף שאינו עף”. במקום גם ניתן להתנסות ברכיבה על יען….

לינה באודסהורן

 

יום 11: אודסהורן – מערת קנגו – ההרים השחורים

יום מיוחד שכולו טבע לפנינו. נצא לביקור מרתק במערת הנטיפים קנגו. זוהי מערה ענקית שהתגלתה בלב הרי הגיר המהווים את האזור החצי מדברי של דרום אפריקה. נסייר באולמות המערה המשתרעים לאורך של יותר מקילומטר ומציגים מגוון מרהיב של נטיפים וזקיפים בגדלים וצורות שונים. מכאן נצא אל לב הרי שוורצברג (ההרים השחורים) המהווים את האזור החצי מדברי הקרוי “קארו הקטן”. במהלך טיולנו נחצה את ההרים שגובהם הממוצע 2000 מטר במספר מעברי הרים ונעצור לתצפיות. אזור זה ייחודי במבנה הגיאולוגי שלו ובחי והצומח המיוחדים שבו ונכלל ברשימת “אתרי שימור עולמי” של אונסק”ו.

לינה באודסהורן

 

יום 12: אודסהורן – דרך היין – קייפטאון

נצא מערבה לעבר קייפטאון, בדרך פנימית המקבילה לחוף. לאחר כ-3 שעות נסיעה נגיע לאזור הקרוי “דרך היין” בזכות המספר הרב של כרמים ויקבים המצויים בו. האזור נוסד כבר במאה ה-17 ע”י צרפתים הוגנוטים (בזרם בנצרות הפרוטסטנטית) שהקימו בו תעשיית יין משובחת הפועלת עד היום. נסייר בעיירות פרנצ’הוק, סטלנבוש ונבקר במוזיאון ובאתר ההנצחה להוגנוטים. נסעד ארוחת צהרים באחת מחוות היין הציוריות ובהמשך נערוך ביקור מודרך באחד היקבים במקום הכולל טעימות של יינות שונים המיוצרים בו. בשעות הערב נגיע לקייפטאון ללינה

לינה בקייפטאון

 

יום 13: קייפטאון

יום סיור בקייפטאון ואתריה. נסייר במרכז העיר ונראה את מבני הממשל ושדרת האלונים, נטייל בשכונת Bo Kaap המפורסמת והציורית ונעפיל ברכבל למרומי הר השולחן לתצפית מרהיבה על קייפטאון וסביבתה (מותנה בתנאי מזג האויר). בחלקו השני של היום נבקר בבית הכנסת המקומי והמוזיאון היהודי ולאחריו נערוך סיור בגני קירסטנבוש, הגנים הבוטניים הגדולים באפריקה ומן הגדולים בעולם (באם הזמן לא יאפשר ידחה הסיור ליום שלמחרת).

לינה בקייפטאון

 

יום 14: קייפטאון – כף התקווה הטובה

פנינו מועדות לכיף התקוה הטובה, הנקודה הדרומית ביותר באפריקה ומפגש האוקינוס ההודי עם האוקינוס האטלנטי. בדרכנו נעצור לשייט מהנה אל האי Duiker (מותנה במזג האויר) בו מתגוררת אוכלוסיה בת אלפי פרטים של אריות ים ונלמד על אורחות חייהם של יונקים אלה. ניסע לעבר שמורת חצי האי של כיף התקווה הטובה המצטיינת בצמחיה ייחודית ונעלה בפניקולר אל מרומי נקודת התצפית על הכיף וסביבותיו . נאכל ארוחת צהרים במסעדת דגים מקומית, ולאחר מכן  נמשיך בנסיעה לשמורת מפרץ Boulders בו נוכל לראות מקרוב פינגווינים. בתום יום שכולו טבע נשוב לקייפטאון. בערב נצא בתחבורה ציבורית לאתר הבילוי Water Front ע”ש ויקטוריה ואלברט.

לינה בקייפטאון

 

יום 15: קייפטאון – יוהנסבורג – מפלי ויקטוריה

השכמה מוקדמת, העברה מבית המלון לשדה התעופה לטיסה ליוהנסבורג והמשך טיסה אל מפלי ויקטוריה הנמצאים  בזימבאבואה, השכנה הצפונית של דרום אפריקה. לאחר ביקורת דרכונים נסע אל המלון השוכן במרכז העיירה למנוחה ולרענון. (לא לשכוח להביא בגד ים). בשעות אחה”צ נצא בשייט רגוע על נהר הזמבזי לצפייה בשקעיה האפריקאית המרהיבה. נשוב למלוננו להתארגנות קצרה ונצא לארוחת Boma מסורתית משולבת עם מוסיקה וריקודים מקומיים.

לינה במפלי ויקטוריה

 

יום 16: שמורת צ’ובה (בוצואנה)

יום מיוחד ומרגש נוסף בטיולנו. הבוקר נחצה את הגבול מזימבבואה לבוטסואנה ליום מלא של ספארי מרתק ברכב ושייט בשמורת צ’ובה הנחשבת בין היפות והעשירות שבשמורות בוטסואנה וידועה בעיקר בזכות המספר העצום של פילים החיים בה, לא פחות מ- 25000 פרטים. ננוע ברכבי ספארי המאפשרים צפייה וצילום ונהנה ממפגש עם מגוון עשיר של בעלי חיים ובהם טורפים, אוכלי עשב ובעלי כנף. בהמשך היום נערוך גם שייט על נהר הצ’ובה הזורם בשמורה ונוכל לעקוב מקרוב אחר בעלי החיים הימיים וחיות הבאות לרוות את צימאונן במי הנהר. נסעד ארוחת צהרים בשמורה ולאחר מכן נחצה את הגבול בחזרה לזימבבואה ונשוב בחזרה למלוננו ללינה

לינה במפלי ויקטוריה

 

יום 17: מפלי ויקטוריה – יוהנסבורג

ארוחת בוקר מוקדמת ויציאה אל עבר המפלים הענקיים אשר התגלו ב 1855 ע”י דויד ליווינגסטון. אורכם של המפלים כ-1600 מטר וגובהם 100 מטר. נלך לאורכם ונשקיף עליהם מזוויות שונות. (כדאי להביא מטריות או שכמיות להגנה מפני רסיסי המים). בתום סיורנו נצא  לשדה התעופה לטיסה ליוהנסבורג . לאחר ההגעה העברה למלון .

לינה ביוהנסבורג

 

 יום 18: יוהנסבורג – תל אביב

העברה מבית המלון לשדה התעופה לטיסה חזרה לתל אביב.

לקבלת הצעה צרו קשר או התקשרו 073-3215622

 

הערכים של Spirit

  • 01

    יצירתיות

    בכל דבר שאנו עושים תמיד נחפש את הזווית השונה, היחודית, המרגשת והמפתיעה, זו שאיש עוד לא חשב עליה - לא אתם, לא הקולגות שלנו ואפילו לא אנחנו.

  • 02

    התשוקה לאקזוטי

    כאלו אנחנו. נמשכים אל הלא-מוכר, המסתורי,הממתין לגילוי. זה מה שגורם לדם בעורקינו לזרום, מסעיר לנו את הדימיון ומעורר בנו את התשוקה ליעד הבא.

  • 03

    איכות ללא פשרות

    יש שיקראו לזה פרפקציוניזם, אנחנו קוראים לזה מחוייבות. מחוייבות להעניק לכם חוויית פרימיום אקסקלוסיבית בכל שלב ושלב בטיול, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על כל פרט, מהגדול לקטן.

  • 04

    חוויה בהתאמה אישית

    אנו אוהבים אנשים סקרנים ופתוחים, ששואפים לחוות את העולם בדרכם היחודית. אין אתגר שמספק אותנו יותר מלתפור עבורכם את הטיול האולטימטיבי, בהתאם לשאיפות, לחלומות ולצרכים שלכם.