סרי לנקה: טעמים וניחוחות עם נופש רגוע ואקזוטי

מאת: ספיריט הפקות עולם
האי סרי לנקה סמוך להודו, פיסית ותרבותית, אך יש לו תרבות ייחודית משלו. שלטון מערבי ממושך של פורטוגזים, הולנדים ובריטים, השאיר בסרילנקה את רישומיו בבניינים, בכנסיות, במבצרים ובתרבות.

בסרי לנקה אפשר למצוא חופים יפים, תרבות עתיקת יומין, אגמים, מקדשים ונוף עוצר נשימה. כמו כן ישנם חיי טבע עשירים – המון פארקים לאומיים ובהם פילים, נמרים, קופים, תנינים וצבאים. שילוב של זה סוחף אותנו לתוך חוויה בלתי נשכח.

יום 1 – תל אביב – קולומבו

משדה התעופה בו גוריון נמריא מזרחה,דרך עמאן, אל קולומבו, עיר הבירה של האי הטרופי סרי לנקה, הידוע בשמו הקודם צילון, על שמה של הממלכה הסינהלית העתיקה. היא העיר הגדולה ביותר ומרכז העסקים של סרי לנקה. בעיר, השוכנת בחוף הדרומי-מערבי של האי, מתגוררים כ-650,000 תושבים, והיא גם מהווה עיר נמל ראשית. את הלילה נבלה במטוס.

יום 2 – פינוואלה – סיגריה

עם הנחיתה בקולמבו קבלת פנים ע”י להקה מקומית+קוקטייל, לאחר התארגנות, נצא צפונה אל עיירת החוף נגומבו, המכונה”רומא הקטנה” ששוכנת ביער טרופי השופע כנסיות קתוליות מרשימות מהמאה ה־17. בצד הכנסיות עומדים מקדשים הינדואיים ובודהיסטיים ותושבים רבים באי מחזיקים בשתי דתות ואפילו בשלוש, נסייר בשוק הדייגים ונחזה בשיטות הדייג המסורתיות. לאחר החשיפה לשפע הדתות נמשיך אל פינוואלה, ונבקר את “בית היתומים לפילים”- פילים המטופלים בטבע עד לשלב הגעתם לבגרות, ממנו הם מוחזרים אל הטבע. נחזה בעשרות פילים הרוחצים בנהר ונלמד על אורחות חייהם. נמשיך לסיגריה ללינה. לינה בקנדלמה.

יום 3 – סיגיריה

יום גדוש פעילויות לפנינו, עם שחר לאחר א.בוקר נצא למסע בזמן אל הממלכות הסינהליות של סרי לנקה. נבקר בפולונרואה, נתרשם מפסלי האבן והמקדשים עדות לעברה המפואר של פולונרואה. נמשיך במסע, נתרשם מבעלי הכנף של האזור, נחצה מקווי מים ונסיים את היום בצוק של סיגריה- ארמון התלוי על מצוק שבמערותיו מציורי הקיר, מהיפים בכל דרום מזרח אסיה. לינה בקנדלמה.

יום 4 – קנדי

לאחר ארוחת הבוקר נצא דרומה לעברה של קנדי בה נמצא מקדש השן של בודהא – המיתחם החשוב והמקודש ביותר לסינהלים בסרי לנקה. בדרכנו נבקר את מקדש דמבולה החצוב בסלע, על שלל מערותיו ופסלי הבודא הרבים, הגודשים את חלל המערות. נעקב אחר הקופים הרבים המהלכים בחצר המקדש ובסבך היערות הטרופים של סרי לנקה. נבקר בחוות תבלינים נתבשם מריחות הזעפרן, הקינמון והכמון ובשעות אחר הצהריים נבקר את מקדש השן, על שפת אגם קנדי. לינה בקנדי.

יום 5 – קנדי – נוארה אליה

לאחר ארוחת הבוקר נצא בנסיעה דרומה ונעפיל לגובה של כ- 1500 מטר מעל לפני הים. הדרך מתפתלת בנוף הררי עוצר נשימה ובינות למטעי התה המפורסמים של ציילון. נבקר את קוטפות התה העמלות ובמפעל תה בו נוכל ללגום תה ירוק. לעת ערב נגיע ל”אנגליה הקטנה” – העיירה נוארה אליה, הגבוהה בערי סרי לנקה – 1889 מ’ מעל פני הים, פירוש שמה של עיירת הרים זו – “עיר האור”. היא הייתה תחנת ההרים
(Hill Station) הפופולרית ביותר בקרב הבריטים בזמן שלטונם באי, והם בנו כאן בתים פרטיים בסגנון קולוניאלי – מהיפים בסרי לנקה. לינה: איזור נוארה אליה.

יום 6 – נוארה – מישורי הורטון

בשעות הבוקר המוקדמות נצא לעבר מישורי הורטון, את ארוחת הבוקר נסעד בפיקניק בשטח.
נצא לטרק קצר-באחד הנופים היפים בסרי לנקה – מישורי הורטון, שם מפגוש “משטחים” עם פרחים טרופיים, תבלינים וצמחים שונים. ייתכן ונראה חיות בר שונות. נטייל בנוף ערפילי וקסום אל צוק “סוף (קצה) העולם”, מצוק המתנשא 1000 מ’ מעל עמק מרהיב. לינה באיזור נוארה אליה.

יום 7-8 – נוארה אליה – קיטולגאלה, רפטינג – נופש בחופי סרילנקה

ארוחת בוקר שלאחריה נארוז ונצא לדרך מערב אל החופים המערביים של האי הקסום לא לפני שנעצור בנהר באזור קיטולגאלה לבצע רפטינג בנהר הרחב ביותר באי KELANI . (תלוי בעונה מוגבל לילדים מגיל12 ).
נמשיך ונבקר באתר הצילומים של הסרט המפורסם “הגשר על הנהר קוואי” שהוסרט בסרילנקה. לאחר השייט הרטוב והמעבר באזור ההסרטה נמשיך לכיוון החוף ונסיים בבית מלון על חופיו עטורי הדקלים של מערב האי. שם נשהה את שני הלילות הבאים לנופש קסום. לינה באזור החוף המערבי.

יום 9 – אהונגלה – קולומבו

לאחר ארוחת הבוקר נצא לעבר קולומבו – עיר של ניגודים, בתי ממשל קולוניאלים, נמל עמוס, גורדי שחקים שוקי רחוב עמוסים. נראה את בית הפרלמנט, הבזאר, מקדש הודי ומרכזי הקניות העמוסים. לינה בקולומבו.

יום 10 – קולומבו – ת”א

השכמה מוקדמת נפרד מהאי סרילנקה , בדרכנו אל שדה התעופה ממנו נמריא בדרכנו , דרך עמאן , לתל-אביב.
מחיר כולל: טיסה ת”א – קולומבו – ת”א, דרך יעד ביניים, 9 לילות שהות במלון 4 כוכבים, כלכלה על בסיס חצי פנסיון, טיול וביקורים בהתאם לתכנית, מדריך מקומי דובר אנגלית בימים 2-7 ו 9-10, העברות מהשדה למלון ובחזרה. מיסי נמל ודלק על פי הידוע, כל תוספת במיסים תחול על הנוסעים בהתאם.

בדרך כלל, מחיר חבילת הנופש בסרי לנקה אינו כולל ארוחות נוספות , הוצאות אישיות, ביטוחים כלשהם, טיפים לנותני השירותים המקומיים.

רוצים לטוס לסרי לנקה? צרו קשר עם המומחים והמדריכים של ספיריט או התקשרו 073-3215622.

הערכים של Spirit

  • 01

    יצירתיות

    בכל דבר שאנו עושים תמיד נחפש את הזווית השונה, היחודית, המרגשת והמפתיעה, זו שאיש עוד לא חשב עליה - לא אתם, לא הקולגות שלנו ואפילו לא אנחנו.

  • 02

    התשוקה לאקזוטי

    כאלו אנחנו. נמשכים אל הלא-מוכר, המסתורי,הממתין לגילוי. זה מה שגורם לדם בעורקינו לזרום, מסעיר לנו את הדימיון ומעורר בנו את התשוקה ליעד הבא.

  • 03

    איכות ללא פשרות

    יש שיקראו לזה פרפקציוניזם, אנחנו קוראים לזה מחוייבות. מחוייבות להעניק לכם חוויית פרימיום אקסקלוסיבית בכל שלב ושלב בטיול, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על כל פרט, מהגדול לקטן.

  • 04

    חוויה בהתאמה אישית

    אנו אוהבים אנשים סקרנים ופתוחים, ששואפים לחוות את העולם בדרכם היחודית. אין אתגר שמספק אותנו יותר מלתפור עבורכם את הטיול האולטימטיבי, בהתאם לשאיפות, לחלומות ולצרכים שלכם.