סרי לנקה – מידע על היעד

מאת: ספיריט הפקות עולם
בואו לבקר בסרי לנקה (Sri Lanka), האי אליו נקשרו שמות תואר רבים וביניהם "הדמעה של הודו", "אי האבנים היקרות", ו-"לנקה המסתורית".

באי הקטן-גדול הזה תוכלו למצוא חופים קסומים, אזור הררי המעוטר בשדות תה אין סופיים ממנו מפיקים את התה הטוב בעולם, שמורות טבע עשירות בבעלי חיים וציפורים רבות, תרבות עתיקה וכמובן אנשים מחייכים ומסבירי פנים.

מזג האוויר של סרי לנקה

סרי לנקה הוא אי טרופי עם עונות גשומות ויבשות. העונה המומלצת לביקור בדרום מערב האי היא בין החודשים דצמבר למרץ. התקופה הגשומה ביותר היא בין מאי לאוגוסט. בצפון ובמזרח המדינה העונה, היבשה הינה בין החודשיים מאי לספטמבר.

באתר ספיריט תוכלו למצוא דוגמאות למחירים בעונות השונות בעמודי המלונות של סרי לנקה.

לאורך חופי סרי לנקה ובקולומבו, הטמפרטורה הממוצעת היא 27 מעלות. בעיר ‘קנדי’ (Kandy) הנמצאת בגובה 500 מטר, הטמפרטורה הממוצעת הינה 20 מעלות. בעיירת ההייל סטיישן Nuwar Eliya השוכנת בגובה 1900 מטר, הטמפרטורה הממוצעת הינה 16 מעלות.

צרו קשר למידע נוסף אודות סרי לנקה!

מטבע

המטבע המקומי הינו רופי סרי לנקה (קיצור: SLR). דולר אחד שווה כ- 145 רופי.

בשדה התעופה ובבתי המלון ניתן להמיר דולרים ויורו למטבע מקומי. כספומטים זמינים בערים הגדולות.

שפה ודת

השפות המדוברות בסרי לנקה הן סינהלית (סינהאלה), טמילית (טאמיל) ואנגלית.

הדתות בסרי לנקה:  69% בודהיסטים, 15% הינדים, 8% מוסלמים, 8% נוצרים.

תחבורה בסרי לנקה

זמן טיסה ישראל — סרי לנקה: 14 שעות.

הנהיגה בסרי לנקה הינה בצד שמאל והכבישים צפופים ועמוסים באוטובוסים, משאיות, רכבים פרטים ורכבי טוק טוק. שיטת הטיול המקובלת הינה עם רכב ונהג צמוד שמשמש גם כמדריך.

במדינה פועלות מספר טיסות פנים, חלקן באמצעות מטוסים ימיים הנוחתים באגמים ונהרות. מומלץ לשלב נסיעה ברכבת מקומית.

היסטוריה וגיאוגרפיה של סרי לנקה

סרי לנקה ממוקמת באוקיינוס ההודי, דרומית לתת היבשת ההודית. ביניהן מפריד מפרץ מנאר. על אף שבמרכז האי ניתן לראות רכסי הרים המתנשאים עד לגובה של 2,500 מטר, באי שפע של צמחיה טרופית ירוקה ומסביבה חופים עם חול לבן ורך, עצי דקל ואוקיינוס בצבע טורקיז.

הפורטוגלים שלטו על סרי לנקה בין השנים 1505-1619. במאה ה-17 השתלטה הולנד על סרי לנקה. בשנת 1802 הפכה סרי לנקה למושבת כתר בריטית ולאחר שנאבקו התושבים למען עצמאותם, הפכה סרי לנקה בשנת 1948 למדינה עצמאית.

הבודהיזם, שהיא הדת השלטת בסרי לנקה, הגיעה לאי כבר במאה ה-3 לפנה”ס. הטמילים הגיעו לאי מדרום הודו במאה ה-12 לפי מקורות שונים.

סרי לנקה גם מפורסמת בזכות מטעי התה המשובח הגדל במורדות העיירה Nuwara Eliya כמו גם בתבלינים הרבים הגדלים בה כמו קינמון, פלפל, וניל, ציפורן ועוד.

סרי לנקה מפעילה שגרירות רשמית בישראל. את ישראל בסרי לנקה מייצגת למעשה שגרירות ישראל בהודו.

טיול ונופש בסרי לנקה

ויזה (אשרת כניסה) לסרי לנקה ניתן להזמין באינטרנט. הויזה עולה רק כ-30 דולר, ומקבלים אותה בדואר אלקטרוני תוך כ-72 שעות.

ניתן למצוא באי סרי לנקה היסטוריה דתית ארוכת שנים, מקדשים מרהיבים, שמורות טבע, ואטרקציות ופעילות אקסטרים כרפטינג, טיסה בכדור פורח, ספארי רכיבה על פילים ורכיבה על אופניים.

לאורך החופים ובסמוך לאתרי התיירות ניתן למצוא מלונות בכל הרמות כולל מלונות בוטיק בסגנון קולוניאלי.

ספיריט הפקות עולם מציע מסלולים לטיולים פרטיים בסרי לנקה לאתרים רבים וחבילות נופש המתאימות לכל הגיל, החל ממשפחות עם ילדים קטנים, זוגות בירח דבש או טיול רומנטי זוגי.

הערכים של Spirit

  • 01

    יצירתיות

    בכל דבר שאנו עושים תמיד נחפש את הזווית השונה, היחודית, המרגשת והמפתיעה, זו שאיש עוד לא חשב עליה - לא אתם, לא הקולגות שלנו ואפילו לא אנחנו.

  • 02

    התשוקה לאקזוטי

    כאלו אנחנו. נמשכים אל הלא-מוכר, המסתורי,הממתין לגילוי. זה מה שגורם לדם בעורקינו לזרום, מסעיר לנו את הדימיון ומעורר בנו את התשוקה ליעד הבא.

  • 03

    איכות ללא פשרות

    יש שיקראו לזה פרפקציוניזם, אנחנו קוראים לזה מחוייבות. מחוייבות להעניק לכם חוויית פרימיום אקסקלוסיבית בכל שלב ושלב בטיול, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על כל פרט, מהגדול לקטן.

  • 04

    חוויה בהתאמה אישית

    אנו אוהבים אנשים סקרנים ופתוחים, ששואפים לחוות את העולם בדרכם היחודית. אין אתגר שמספק אותנו יותר מלתפור עבורכם את הטיול האולטימטיבי, בהתאם לשאיפות, לחלומות ולצרכים שלכם.