פונטה קאנה – מידע על היעד

מאת: ספיריט הפקות עולם
זהו היעד מספר 1 בקאריביים - כך קבע אתר התיירות המוביל בעולם, טריפ אדווייזור (TripAdvisor) ב-2015. פונטה קאנה, הממוקמת בחוף המזרחי של הרפובליקה הדומיניקנית, היא אחד ממוקדי המשיכה המרכזיים באיים הקריביים. נקודת המפגש בין האוקיינוס האטלנטי והים הקריבי מציגה 160 קילומטר של חופים מרהיבים, מוקפים מי-טורקיז ומעוטרים בעצי דקלים.

לאגונות של שמורות אלמוגים בתוך רצועת חוף רציפה עם חול לבן-כסוף באורך של 64 קילומטר, מושכות מליוני תיירים, צוללנים, דייגים ומשפחות מכל העולם. בשנים האחרונות הפכה פונטה קאנה לאימפריה אמיתית של מלונות הכל-כלל, מרכזי כנסים, משטחי גולף ופארקי מים מהמתקדמים מסוגם בעולם. בין אם תרצו לשחות עם דולפינים, לעלות על אומגה העוברת דרך צמחיה אקזוטית, לרכוב על סוסים או ללמוד לשחק גולף במשטחי ענק – פונטה קאנה יודעת לענות על צרכיה של כל משפחת תיירים או זוג רומנטי בירח דבש. אחרי נחיתה בנמל התעופה הבינלאומי של פונטה קאנה, נעלה על מונית ותוך 10-35 דקות אנחנו כבר בבית המלון. זה הזמן לבחור את החופים שמתאימים לכם, למרות שכדאי לבלות ביותר מחוף אחד.

חופים מומלצים בפונטה קטנה:

פלאיה פונטה קאנה (Playa Punta Cana) – חול לבן ומי טורקיז, רצועה של 5 קילומטרים עם החופים היפים ביותר באיזור.

פלאיה בלאנקה (Playa Blanca) – שייך לקהילת מבקרי פונטקאנה ריזורט, עם כניסה חופשית למבקרי מסעדת פלאיה בלאנקה או לנרשמים לפעילות קייט-סרפינג (גלישת עפיפונים ספורטיבית), כולל שיעורי סאפ (SUP).

פלאיה קאבזה דה טורו (Playa Cabeza De Toro) – יעד בעל הסמכת ‘דגל כחול’ (Blue Flag) אירופאית, הסמכה המבטיחה חוף נקי ומתוחזק-היטב. כולל גם מועדון יאכטות המוציא מסעות דיג וטורנירים שונים.

פלאיה בווארו (Playa Bavaro) – החלק המפותח ביותר של רצועת החוף המזרחית, בווארו (Bávaro), באורך 48 ק”מ. מתאים להליכה ולשוחרי ספורט ימי.

נמל ומארינה קאפ קאנה (Cap Cana Harbor & Marina) – המארינה הגדולה ביותר בקריביים. המתחם מסוגל להכיל עד 1,200 יאכטות, כולל תחנה מטאורולוגית ייחודית.

פלאיה אוברו אלטו (Uvero Alto) – חוף יפהפה בצבעי ברונזה, הממוקם בצד הצפוני ביותר של פונטה קאנה. לבחירתך איזורים פתוחים עם גלים גבוהים או ריפים בעלי מים שקטים.

פלאיה מקאו (Playa Macao) – נבחר על ידי ארגון אונסק”ו כרצועת החוף היפה ביותר בקאריביים. ממוקם במרחק 20-30 דקות מרוב המלונות. ניתן ללמוד גלישת גלים או לשתות ולאכול בנקודות מסוימות לאורך החוף.

פלאיה אל קורטסיקו – לוס קוראלס (Playa El Cortecito – Los Corales)– חוף פתוח שהוא מעין כפר דייגים קטן בו ניתן למצוא הפלגות שיוצאות מן החוף, לצד מסעדות, בארים, סופרמרקטים, מרכזי קניות וחנויות.

פלאיה חואניו (Playa Juanillo) – חוף יפה נוסף באיזור קאפ קאנה (Cap Cana) המציע קילומטרים של חולות לבנים ונקיים ומי-ים צלולים במיוחד. החוף מציע גם מופעים ואירועים, כולל פעילויות ספורט חוף כמו כדורעף חופים, שנורקלינג, קייט-סרפינג, קיאקים ורכיבה על סוסים.

אטרקציות מרכזיות:

מלבד החופים הקריביים, הנה כמה מהאטרקציות המרכזיות של פונטה קאנה:

נמל ומרינה קאפ קאנה (Cap Cana Harbor & Marina) – המרינה הגדולה ביותר בקריביים. המתחם מכיל 1,200 מקומות עגינה ליאכטות עד 75 מטרים, ומצויד במתקנים מטאורולוגיים משוכללים למדידת תנאי רוח מים. המקום מציע גם שירותי נמל ומכס, אינטרנט ושירותי הסעות.

פונטקאנה ריזורט ומועדון המארינה (Puntacana Resort & Club Marina): מארינה המעניקה שירות מלא לדייגים ובעלי יאכטות, ומארחת תחרויות דיג. המתחם כולל בריכה, מסעדה, תקשורת וכביסה.

הפארק האקולוגי אינדיג’ינס אייז (Indigenous Eyes Ecological Park): החלק הדרומי של פונטה קאנה מארח לפחות 500 זנים של צמחים אקזוטיים, לאורך נתיבים העוברים דרך 11 לאגונות טבעיות. הפארק הוא שמורת טבע ייחודית, וניתן לבקר בה מהבוקר ועד אחרי הצהריים, כולל סיורים מודרכים.

פארק אי הדולפינים (Dolphin Park Island): שחיה עם דולפינים בפארק ימי קטן הממוקם בין החוף ושונית האלמוגים של בווארו (Bavaro).

פארק מנאטי (Manati Park) – ציפורים טרופיות, זוחלים ומופעי בעלי חיים בפארק ענק, על שטח של 210 קמ”ר. מנאטי מציע גנים טרופיים ותצוגות על התרבות הדומיניקנית, פולקלור ואמנות של האינדיאנים מסוג ‘טאינו’, התושבים הילידים של האיים בתקופת הכיבוש הספרדי.

מארינריום (Marinarium) – פארק ימי ואקווריום מציע הפלגות חווייתיות אל שוניות אלמוגים ובריכות, בהן ניתן לצלול (שנורקל) ולשחות עם כרישים ומאנטות (סטינג-ריי). ההפלגה כוללת אוכל ושתייה, מסאז’ ופינוקים. אל תבואו בלי משקפי שמש ובגד ים, כמובן.

סיאקווריום (Seaquarium) – חוויית הליכה מתחת למים, בה ניתן לפגוש מקרוב יצורים ימיים טרופיים, לצפות בספינות טרופות, להתרשם מאלמוגים יפהפיים ולקבל הדרכה, כולל קסדת נשימה מיוחדת.

סירניס אקוואגיימס (Sirenis Aquagames) – פארק מים המציע כיף לכל המשפחה, במתחם בגודל 11,200 מ”ר. מגלשות מים, בריכת שחיה, מגדל עם צינורות מים, מזחלות פתוחות (טובוגאן) ועוד.

פארק ההרפתקאות בווארו (Bavaro Adventure Park) – מקום אידיאלי למי לחובבי ספורט אתגרי עם אדרנלין – אומגה דרך היער, גן טיפוס, מסלול לרכיבה על סגוויי, משחקי פיינטבול, טרמפולינת באנג’י, סימולטורי טיסה, מסלול אופני הרים ועוד. כולל גם ‘פארק יורה’ עם יותר מ-20 דינוזאורים אנימטרוניים. מדריכים מקצועיים ילוו אתכם באנגלית כמובן. פתוח מהבוקר עד הערב.

סקייפ פארק (Scape Park) – פארק טיולים והרפתקאות המכיל מסלול אומגה אקולוגי, מסלול הרפתקני למכוניות באגי, לאגונה טבעית ‘הויו אזול’, פעילויות מים, רכיבה על סוסים ועוד. אחת האטרקציות החדשות בפארק היא ‘משלחת המערה’, המשלבת טיפוס אל צוק עם סיור תת-קרקעי במנהרות ומרתפים.

דיג במים עמוקים – המים המקיפים את פונטה קאנה יוצרים את הנקודות המוצלחות ביותר לדיג במים עמוקים, ואחד המקומות הטובים ביותר בעולם לדוג דגי-חרב  מסוג ‘בילפיש’ (Billfish). המקום מושך דייגים מכל העולם לטורנירים שנתיים, בעיקר בחודשי הקיץ. בסוף אוקטובר המים מספיק שקטים כדי לדוג מאהי-מאהי, טונה, מקרל, דג-חרב, מרלין כחול, ברקודה, דוראדו ועוד.

שופינג וחיי לילה:

אפשר לעשות בבוטיקים של כפר פונטקאנה, כפר הקניות פאלמה ריאל ובמרכז הקניות של סאן חואן. בחנויות מקומיות, כמו אלו המפוזרת לאורך פלאזה ביביג’גואה וחוף בווארו תוכלו לקנות ענבר, בובות קרמיקה ייחודיות, שוקולד, קפה, רום, סיגרים, אגוזי מקדמיה, מוסיקת המרנג ועוד. גם חיי הלילה בפונטה קאנה עשירים ומיוחדים – בין הדיסקוטקים ומתחמי הבילוי אפשר לציין את אורו (Oro), מאנגו (Mangu), פאצ’ה (Pacha) דוקס (Dux) והג’ול (Jewel), כמו גם קוקו בונגו (Coco Bongo) המפורסם. מגוון בארים ומסעדות ניתן למצוא באיזור כפר פונטקאנה. מועדון הלילה אימג’ן (Imagine) מושך בליינים רבים, כיוון שהוא מפוזר לאורך רשת מערות מסועפת ומעניק חוויה יוצאת דופן.

איאוויי (Higüey) – עיר עתיקה שנוסדה על ידי הספרדים ב-1494. במקור זו היתה אחת הממלכות העתיקות של ה’טאינו’ (Taino) הילידים. העיר מציגה את הבאזיליקה לכבודה של ליידי אלטגרסייה (Altagracia), פטרונית הרפובליקה הדומיניקנית. המקום מכיל גם מוזיאון המציג את תולדות הנצרות הקתולית והקשר העמוק של התושבים הדומיניקנים אל מריה הקדושה.

בוקה דה יומה (Boca De Yuma) – גן העדן החבוי הזה ממוקם במרחק שעה נסיעה דרום-מערבית מפונטה קאנה. זהו כפר קטן המוקף בחופים יפהפיים. בעבר הרחוק, כפר הדייגים הקטן היה מקום בילוי מועדף עבור פיראטים, ביניהם למשל רוברטו קופרסי. צוקים גבוהים מקיפים את מפרץ האלמוגים, בו פועל צי קטן של סירות דיג צבעוניות לצד בעלי חיים כמו איגואנות, שקנאים ושלדגים.

טיולים באיזור פונטה קאנה:

טיולי ספארי – בעזרת ג’יפים, משאיות ורכבי שטח מיוחדים בעלי 8 גלגלים, ניתן לעבור דרך נהרות, ג’ונטלים ומטעות סוכר. במהלך הספארי ניתן לעצור לשחייה בנהר או באחד החופים, להנות ממזנון של אוכל דומיניקני, להאזין למוסיקת ה’פריקו ריפיאו’, לבקר בכפר קטן ואפילו לעצור בחנות ‘קולמאדו’ מקומית, בה נוכל לבקר בבית מקומי ולקבל קפה דומיניקני תוצרת בית.

באקנירס קריביים (Caribbean Buccaneers) – מופע פיראטים מושלם לכל המשפחה, בסגנון שודדי הקריביים. היכנסו לכפר פיראטים אותנטי, עלו על ספינת פיראטים בה תתקיים חגיגה של מאכלים נפלאים, והרימו כוסית עם הקפטן. פתוח בחלק מימות השבוע. המופע מתחיל ב-6 בערב. תחבורה נוחה מרוב המלונות.

אלטוס דה צאבון (Altos De Chavon) – הפנינה של לה רומאנה. זהו העתק מדויק (רפליקה) של כפר אמנים אירופאי, המאפשר הצצה נדירה לארכיטקטורה של המאה ה-16. בנייני טרה-קוטה יפהפיים, סמטאות ציוריות ונקודת תצפית נהדרת נהר הצאבון. לא כדאי להחמיץ את כנסיית סנט-סטניסלאוס ואמפתיאטרון בסגנון יווני. בכפר אפשר לבלות שעות, והוא כולל מסעדות, גלריות אמנות וחנויות.

קריביאן פסטיבל – עלו להפלגה שהיא מסיבה בלתי פוסקת, על קטמראן דו-מפלסי בעל תחתית זכוכית, המאפשר גם לחקור את החיים מתחת למים: כרישונים קטנים ומאנטות (סטינג-ריי) באקווריום המפרץ. אפשר לשחות, לצלול, לשתות בבאר ולרקוד על הצריף העליון.

באגי על החוף והרפתקאות עם טרקטורונים – באיזור החוף של מקאו, מצפון לרוב המלונות של פונטה קאנה, ניתן לשכור רכבי ‘באגי’ על החוף ולצאת לסיורי-שטח כאשר אתם מאחורי ההגה. בעזרת ה’באגי’ שלכם תוכלו להגיע לכל פינה, ועדיין יהיה לכם זמן לכמה מירוצים ספורטיביים על החולות של חוף מקאו.

טיולי אומגות ביערות – טוסו לאורך נהר האנמויה (Anamuya), בעזרת מדריך שייקח אתכם אל תוך סודות ההרים. עלו על אומגה מסוג ‘קנופי’, קבלו מבול אדרנלין כשתעופפו דרך הצמחיה, וצאו לטיול קטן אל תוך ג’ונגל אמיתי במסלולו של הנהר.

רכיבה על סוסים – חלק מן המלונות של פונטה קאנה מציעים מסעות רכיבה הלוקחים את התיירים אל צלעות הגבעות, ואל החופים שרק מעטים מגיעים אליהם.

מחנה הגלישה של מקאו – בית ספר מצוין לכל מי שרוצה ללמוד איך לגלוש על גלים. תקבלו שיעורים צמודים לשיפור הטכניקה. ממוקם בחוף מקאו (Macao). פתוח בכל יום מ-9 בבוקר עד 6 בערב.

איסלה סאונה (Saona) – אחד מהאתרים הפופולריים ביותר באיזור. האי מופרד מן היבשת בעזרת תעלת קטואנו. המקום הוא חלק מתוך הפארק הלאומי של המזרח, ונחבר בתור אחד מן החופים החלומיים באיזור הקריביים. החופים שמורים היטב, נקיים ומבודדים. זהו אחד האתרים הקסומים ביותר באיזור. ניתן לצאת להפלגות מן העיירה השכנה, באייבה (Bayahibe).

טבקלארה לה מטילדה (Tabacalera La Matilde) – יצרני הסיגרים המנוסים של לה רומנה ישתפו אתכם בסודותיהם המקצועיים, בסיור מיוחד בבית המלאכה. תוכלו ללמוד על תהליך ההכנה, התערובות, שיטות הייצור והאריזה הסופית. בחנות הסיגרים המקומית תוכלו להתוודע לאיכות הגבוהה של הסיגר הדומיניקני, שאיננו נופל במאומה ממקבילו הקובני. בית החרושת פתוח כל יום מ-8 בבוקר ועד 7 בערב.

קואבה פאן פאן (Cueva Fun Fun) – מערה מסתורית הממתינה למטיילים הרפתקנים שיסיירו בה, ולארכו של נהר תת-קרקע באורך 7 ק”מ הזורם בתוך המערות התת-קרקעיות. הקירות מעוטרים בציורי מערות, פרי עבודתם המסורה של ה’טאינוס’. אפשר גם לטייל במערות ברכיבה על סוס, ולרדת 16 מטר למטה, לכניסה אל הפארק הלאומי ‘לוס הייטיטס’ (Los Haitises). יום שלם של הרפתקאות.

טיולי מסוקים – אין כמו לראות את פונטה קאנה ממעוף הציפור. בעזרת הליקופטר ומדריך צמוד, תוכלו לחוות את הנופים האקזוטיים ולהתרשם מן היופי המרהיב של פונטה קאנה.

אי הקופים (Monkey Island) – הטיול נפתח בהליכה דרך גנים בוטנים מהממים, עמוסים בצמחי מרפא, פרחים ועצי פרי מקומיים. הסיור המודרך נמשך במפגש ייחודי עם קופי סנאי (Squirrel Monkeys), קופים זעירים, בסביבתם הטבעית. הקופים מאולפים, ניתן להאכילם ולשחק איתם בעזרת חפצים נוצצים כמו מצלמות ותכשיטים. בסוף הסיור תקבלו קפה אורגני, קקאו ופירות טרופיים בכפר הדומיניקני הטיפוסי של האי.

אושן ספא – דוקטור פיש: התפנקות של ממש בבילוי שנמשך שלוש שעות, במהלכו תגיעו לרמות חדשות של רגיעה בעזרת ביו-פילאטיס, משטחים צפים, הסרת רעלים מכפות הרגליים, מסאז’ים (כמובן), מתיחות – והכל על ספינת ספא. השירות הייחודי של דוקטור פיש הוא פילינג לכפות הרגליים בעזרת דגיגים מסוג ג’ארה רופה. הדגיגים מסירים את שכבת העור המתה בכף הרגל, ומותירים את כפות הרגליים רכות ורעננות. תחבורה נוחה למקום, חטיפים ומשקאות כלולות בחווייה.

אירועים ופסטיבלים:

קרנבל פונטה קאנה – כל חודש מרץ, בכפר פונטקאנה. התהלוכה השנתית מציגה משתתפים מכל רחבי המדינה, עם תחפושות והופעות חיות.

פסטיבל האוכל והיין של פונטה קאנה – אירוע גסטרונומי שלם, בו ניתן להתרשם מן המטבח הדומיניקני, בתוספת יינות ומשקאות מרחבי העולם. האירוע מתקיים מדי חודש יוני.

תערוכת אזונהורז (Asonahores) – אירוע עסקי שנתי בספטמבר, המקדם מוצרים ושירותים המוצעים על ידי ספקי מלונות ומסעדות. מיועד לחברי תעשיית המלונאות והמסעדנות. כולל תחרויות בישול, טעימות, מכירות פומביות, השקות והרצאות.

פסטיבל המקצבים של מרנגה והקריביים – בכל חודש נובמבר, הלהקות המובילות של איזור בווארו (Bavaro) מדביקות את הקהל בהתלהבות מן המוסיקה הדומיניקנית. בואו לרקוד במרכז הקניות של סאן חואן.

טורניר הטניס השנתי אוסקר דה לה רנטה – בכל דצמבר מתקיים אירוע הטניס הזה, ליחידים (גברים ונשים) ולזוגות. ההכנסות מן האירוע מועברות למרכז הטניס של פונטקאנה. כולם מוזמנים להשתתף מדי שנה.

גולף – פונטה קאנה מצטיינת באירוח שחקני גולף מעולים מכל העולם. המקום מתגאה במבחר עצום של מסלולי גולף ברמה בינלאומית. המסלולים עוצבו על ידי ניק פרייס, ג’ק ניקלאוס, טום פאזיו, פי-בי דיי ומר חוסה פפה גנצ’דו. בקשו מבית המלון שלכם את רשימת מסלולי הגולף הקרובה אליכם.

לפרטים נוספים על טיסה ישירה לפונטה קאנה, צרו קשר עם ספיריט הפקות עולם.

הערכים של Spirit

  • 01

    יצירתיות

    בכל דבר שאנו עושים תמיד נחפש את הזווית השונה, היחודית, המרגשת והמפתיעה, זו שאיש עוד לא חשב עליה - לא אתם, לא הקולגות שלנו ואפילו לא אנחנו.

  • 02

    התשוקה לאקזוטי

    כאלו אנחנו. נמשכים אל הלא-מוכר, המסתורי,הממתין לגילוי. זה מה שגורם לדם בעורקינו לזרום, מסעיר לנו את הדימיון ומעורר בנו את התשוקה ליעד הבא.

  • 03

    איכות ללא פשרות

    יש שיקראו לזה פרפקציוניזם, אנחנו קוראים לזה מחוייבות. מחוייבות להעניק לכם חוויית פרימיום אקסקלוסיבית בכל שלב ושלב בטיול, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על כל פרט, מהגדול לקטן.

  • 04

    חוויה בהתאמה אישית

    אנו אוהבים אנשים סקרנים ופתוחים, ששואפים לחוות את העולם בדרכם היחודית. אין אתגר שמספק אותנו יותר מלתפור עבורכם את הטיול האולטימטיבי, בהתאם לשאיפות, לחלומות ולצרכים שלכם.