קולומביה – טיול תמריץ ייחודי

מאת: ספיריט הפקות עולם
בתחילת 2015 אירגנה "ספיריט הפקות עולם" טיול תמריץ (אינסנטיב) מיוחד לקולומביה עבור רשת שיווק ישראלית. טבע פראי, ערים קולוניאליות יפיפיות, אנשים צבעוניים, שמחים וחמים וקינוח בנופש מדהים. מעיר הבירה, בוגוטה, דרך מוזיאון הזהב, קרטחנה ואיי רוסאריו - לפניכם שיאי הטיול

מאת: יואל עטרי (מורה דרך מוסמך)

קולומביה היא מדינה מדהימה וגדולה, שעד היום, רק מיעוט מהקהל הישראלי נחשף אליה. בעבר, הדעה הרווחת בעולם הייתה שקולומביה מסוכנת, בעיקר בשל דמויות מפורסמות כמו פאבלו אסקובר ברון הסמים, אבל כבר מספר שנים שקולומביה אינה מסוכנת והיא מתגאה בסלוגן “הסכנה היחידה שלא תרצו לעזוב”.

ב-15 השנים האחרונות, הממשלות בקולומביה ניהלו מלחמת חורמה נגד כוחות הגרילה וכך הצטמצמו גם האלימות והפשע. קולומביה נפתחה לתיירים והיא נחשפת במלוא יופייה, הדרכים בטוחות והתיירות הולכת וגדלה.

קולומביה טיול תמריץמאז, מטיילים מכל העולם מגיעים למדינה היפהפיה הזו. זוהי מדינה מדהימה עם מזג אוויר מגוון בחלקיה השונים. היא המדינה ה-26 בגודלה בעולם והרביעית בדרום אמריקה אחרי ברזיל, ארגנטינה ופרו (היא כפולה בגודלה מצרפת).

לקולומביה היסטוריה מאוד מעניינת, רבות דובר על האינדיאנים שהיו התושבים הקודמים של קולומביה. שלושה שבטים שחיו באזורים שונים שביקרנו בהם. למדנו וחווינו תרבות, מוזיקה וריקודי הסלסה, על הספורט ושגעון הכדורגל בקולומביה, על הדת וגם על האומנות והאדריכלות.

סיפרנו על הזהב שמשך את האירופאים ועל הנהירה הגדולה של ספרדים ופיראטים מאירופה לדרום אמריקה בכלל ולקולומביה בפרט, מחפשי זהב שבאו למצוא עתיד טוב יותר. בקולומביה ציבור דוברי הספרדית הוא השני בגודלו בעולם (אחרי מקסיקו). זו אחת המדינות הכי מתועשות בדרום אמריקה והיא מגוונת מבחינה אתנית. בקולומביה רואים צאצאים של שבטים אינדיאנים, צאצאים של הספרדים הקולוניאליים הבהירים וצאצאים של האפריקאים שיובאו כעבדים אחרי שהספרדים חיסלו את האינדיאנים שהיו תושביה הראשונים של קולומביה.

הנשים הקולומביאניות ידועות כבין היפות בעולם וקיימים הרבה סיפורים בנוגע לתחרויות מלכת היופי. נהנינו בטיול מחיי הלילה, הריקודים והמוזיקה התוססים וביקרנו במספר מועדונים ומקומות בילוי.

אנשי קולומביה

קולומביה היא מדינה מגוונת עם נופים וטבע פראי ויפה, שביקרנו בחלקם בטיול זה. במרכז המדינה, בצפון המדינה, בחופים הקריביים, (בדרום נמצאים יערות האמאזונס ובמרכז רכס הרי האנדים המדהים) ביקרנו בערים גדולות כמו בוגוטה וקרטחנה, עיר מדהימה ותוססת עם היסטוריה מעניינת מתקופת הספרדים היושבת על החוף הקריבי.

בטיול התמריץ לקולומביה נגענו במספר אזורים, הכרנו את התרבות, המוזיקה, ההיסטוריה והנופים המדהימים של קולומביה, שטנו לאיים יפיפיים ובילינו בחופים ובים צלול וקסום עם מוזיקה טובה ואלכוהול. בקולומביה ניתן ליהנות מלונות מצוינים ו”ספיריט הפקות עולם” דאגו למלונות מעולים לאורך כל הטיול.

בוגוטה והאזור

ביום הראשון לטיול, נחתנו אחר הצהריים בבוגוטה לאחר טיסה מצוינת ונעימה. בבוגוטה, היינו במלון בוטיק יפייפה ובערב יצאנו למסעדה מעולה על טהרת הבשרים. המסעדה בעלת מוטיבים וקישוטים מקומיים שנאספו לאורך שנים. מיד בסיום הארוחה יצאנו לבלות באחד ממועדוניה התוססים של בוגוטה, “לה רוסה”.

ביום השני יצאנו לטיול לאזור גואטביטה. עלינו לתצפית על אחת הלגונות היפות בקולומביה, דל קסיקה, בה האינדיאנים עשו את טקס השלכת הזהב לאגם ובה גם נולדה האגדה של אל דוראדו. האגדה מספרת שזוהי עיר הבנויה כולה מזהב, והיא נולדה בשל הטקסים שנערכו בלגונה הזו.

האינדיאנים נהגו להשליך לאגם חפצים מזהב, השאמאן – כהן הדת האינדיאני, הפליג בסירה למרכז האגם בעודו משוח באבקת זהב ופיזר אבקת זהב באגם. המנהג צץ עקב אמונה שלגונה היא צוהר לבטן האדמה שתניב להם הצלחה ופרנסה טובה. לכן, הספרדים היו משוכנעים שכל קרקעית האגם מלאה בזהב. האגדה הזו משכה הרבה מאוד אנשים מהעולם שבאו לחפש זהב, אבל בעצם לא מצאו.

עצרנו לארוחת צהריים במסעדה בעיירה זיפאקירה בה יש מכרות מלח. נסענו לבקר בתוך אחד המכרות הגדולים בו חצבו קתדרלת מלח תת קרקעית מדהימה ביופייה. חזרנו לבוגוטה וביקרנו במרכז הקהילה היהודית, שם אכלנו ארוחת ערב כשרה וביקרנו בבתי הכנסת. המרכז הוא גדול ומאובטח היטב.

ביום השלישי טיילנו בבירה בוגוטה, עיר ענקית של כמיליון קולומביאנים. עלינו ברכב כבלים (פוניקולר) לתצפית מדהימה על בוגוטה מפסגת הר המונסרטה. משם ראינו את העיר העצומה הזו, ניתן היה לראות את מרכז העיר הקולוניאלי ובנייני המשרדים החדישים לעומת השכונות המרוחקות והעניות הממחישות את הפערים העצומים בין עשירים לעניים בקולומביה. לאחר מכן ערכנו סיור במוזיאון הזהב הידוע והחשוב בעולם. במוזיאון תכשיטים ומוצגים שונים מזהב שנוצרו על ידי האינדיאנים לפני אלפי שנים ונמצאו באתרי פולחן ואתרי קבורה רבים בקולומביה. ניתן לראות במוזיאון שרשראות של השאמאנים, פסלי בעלי חיים מיניאטורים ודברים נוספים.

ביקרנו במוזיאון בוטרו שיצירותיו המפורסמות הם דמויות שמנמנות של אנשים, פסלים וציורים של בעלי חיים. ביקרנו בכיכר המרכזית – כיכר בוליבר בה יש מאות יונים, וראינו את בית הפרלמנט ובית המשפט. סיירנו גם ברובע העתיק לה קנדלריה בו אווירה נעימה ועצרנו למנוחה וקפה באחד מבתי הקפה הידועים של מותג הקפה “חואן ואלדז” שהוא הכי גדול ומפורסם בין סוגי הקפה הקולומביאני.

מבוגוטה טסנו אל סנטה מרתה, עיר חוף שיושבת בחוף הקריבי ובעלת חופים יפייפיים. יש באזור כפרי דייגים שמלאים בישראלים שעובדים וגרים שם. פגשנו מדריך צלילה ישראלי שחי שם ובערב יצאנו לבלות במועדון מקומי. לנו במלון סוואנה, מלון מקסים על החוף.

פארק טיירונה וקרטחנה

ביום הרביעי נסענו בבוקר אל פארק טיירונה הנמצא על החוף הקריבי ונחשב לאחד משבעת פלאי קולומביה. בפארק יש אתר ארכיאולוגי מפורסם שהוא חלק משרידי האינדיאנים משבט הטיירונה שעל שמם קרוי הפארק. במהלך הטיול רכבנו על סוסים שאיתם חצינו את הפארק בתוך הג’ונגל והגענו לחוף ים מדהים שם התרחצנו ולאחר מכן אכלנו ארוחת צהריים.

רכיבה על סוסים בטיירונה

יום לאחר מכן נסענו אל קרטחנה, אליה הגענו לאחר כ-4 שעות, בדרך עצרנו לארוחת צהריים והגענו למלון רדיסון המעולה שיושב על החוף. לשמחתנו פגשנו במלון קבוצת משפחות יהודיות שבאו לחגוג חתונה, וזו הייתה שבת יפה שבילינו עם כ-200 יהודים באווירה מיוחדת ונעימה. לאחר מכן אכלנו ארוחת ערב במלון והייתה אווירה נהדרת. בסוף היום המעוניינים יצאו לבלות במועדוני קרטחנה.

ביום שבת, יצאנו לטיול היכרות עם קרטחנה הססגונית. חלק בחרו להישאר במלון ונחו בבריכה או בילו בספא, וחלק נסעו לבקר בשכונת בוקה גרנדה ובעיר העתיקה המוקפת חומה, ששומרת על קסמה הקולוניאלי. בשכונה רחובות צרים, בתים עם מרפסות מיוחדות ודלתות כבדות ויפות. נכנסנו דרך שער השעון שהוא הכניסה הראשית לעיר העתיקה. ראינו את כנסיית סאן פדרו אשר בנויה מאבנים שנלקחו מהאוקיינוס וכנסיית סאן פליפה שהיא אחת מיצירות המופת של ההנדסה הצבאית הספרדית באמריקה הלטינית.

במצודותיה של קרטחנה הספרדים שמרו את הזהב שגזלו מהאינדיאנים, ולכן היו התקפות פיראטים רבות שגרמו לבניית חומות ומבצרים מאסיביים שעד היום מהווים חלק מהעיר העתיקה של קרטחנה. העיר מאוד יפה ביום ואפילו יותר למי שמבקרים בלילה בעיר המוארת. קרטחנה העתיקה היא עיר של רחובות ובתים ססגוניים. לאחר מכן חזרנו לארוחת צהריים במלון ומנוחה. בערב הייתה הפסקת חשמל ולכן יצאנו לעיר העתיקה ושכרנו מרכבות סוסים כדי לעשות סיור לילי בעיר העתיקה, שהיה מקסים. עקב הפסקת החשמל אכלנו ארוחת ערב במסעדה לאור לפידים והיה מאוד מיוחד. בסיום הארוחה יצאנו לבלות בעיר. קרטחנה היא גן עדן לבליינים עם מועדונים שידועים בכל העולם. זוהי העיר בה חוגגים עד הבוקר והבירה נשפכת כמים. היה כייף, תוסס, עם מוזיקה מצוינת וכולם שתו ורקדו.

איי רוסאריו

יום לאחר מכן יצאנו לשייט אל איי רוסאריו שנמצאים כשעה הפלגה מקרטחנה. עגנו באחד האיים שהוא כמו גן עדן. חוף מדהים, דקלים וקוקוסים, הייתה מוזיקה טובה, שמש נהדרת ומים צלולים. “ספיריט” הביאו בר משקאות וכיבודים חופשי שהוכן במיוחד לטובת הקבוצה. כולם שתו, רקדו, שחו ונחו, ולקינוח הייתה ארוחת צהריים מצוינת באי. חזרנו לקרטחנה עייפים ומרוצים.

קבוצת טיול התמריץ

המטיילים היו קבוצה חביבה ומגובשת של חברת מזון מובילה, שזכו בטיול תמריץ מפנק, מה שנקרא “אינסנטיב”. הם בעיקר רצו לרקוד, לשמוח, לשתות וליהנות מכל רגע בטיול, שאותו הרוויחו ביושר. כל הטיול היה חגיגה אמחתית של ריקודים ושמחה. המשתתפים רקדו ושרו בכל מקום שרק יכלו: בחניות, בתחנות דלק, באוטובוס, במסעדות וכמובן במועדונים.

ספיריט הפקות עולם, כהרגלם, דאגו למיתוג והפתעות לאורך כל טיול התמריץ לקולומביה, ובכלל לארגון ולוגיסטיקה מושלמת. נתראה בטיול התמריץ הבא…

על הכותב: יואל עטרי, מורה דרך מוסמך ומנוסה, מתמחה בטיולים במרכז ודרום אמריקה (במיוחד בקובה, קוסטה ריקה, פנמה, קולומביה והרפובליקה הדומיניקנית), דובר ספרדית.

• רוצים לארגן טיול תמריץ (“אינסנטיב”) לעובדים שלכם? צרו קשר עם ‘ספיריט הפקות עולם’ בטלפון 073-3215622 או באתר ספיריט.

הערכים של Spirit

• 01

יצירתיות

בכל דבר שאנו עושים תמיד נחפש את הזווית השונה, היחודית, המרגשת והמפתיעה, זו שאיש עוד לא חשב עליה - לא אתם, לא הקולגות שלנו ואפילו לא אנחנו.

• 02

התשוקה לאקזוטי

כאלו אנחנו. נמשכים אל הלא-מוכר, המסתורי,הממתין לגילוי. זה מה שגורם לדם בעורקינו לזרום, מסעיר לנו את הדימיון ומעורר בנו את התשוקה ליעד הבא.

• 03

איכות ללא פשרות

יש שיקראו לזה פרפקציוניזם, אנחנו קוראים לזה מחוייבות. מחוייבות להעניק לכם חוויית פרימיום אקסקלוסיבית בכל שלב ושלב בטיול, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על כל פרט, מהגדול לקטן.

• 04

חוויה בהתאמה אישית

אנו אוהבים אנשים סקרנים ופתוחים, ששואפים לחוות את העולם בדרכם היחודית. אין אתגר שמספק אותנו יותר מלתפור עבורכם את הטיול האולטימטיבי, בהתאם לשאיפות, לחלומות ולצרכים שלכם.