מהו טיול תמריץ

מאת: ספיריט הפקות עולם
למה חברות מפעילות תוכניות תמריצים ומוציאות את עובדיהן לטיולי תמריץ בארץ ובחו"ל?

טיולי תמריץ (Travel Incentive) הם כלי ארגוני ועסקי חשוב, שנועד לתגמל עובדים מצטיינים, עובדים שעמדו ביעדים שהוצבו בפניהם, עובדים נאמנים, עובדים שהגיעו להישגים מיוחדים הראויים להכרה, או לקוחות חשובים ושותפים אסטרטגיים.

ארגונים ותאגידים משתמשים בתוכניות “אינסנטיב” כאשר הם רוצים לעודד מעורבות גבוהה מצד עובדים, שותפים, ספקים ולקוחות. המטרה היא להגביר רווחיות, להגדיל הכנסות, להשיק יוזמות חדשות ולהעניק תגמול הולם למאמצים מיוחדים של מנהלים ועובדים בתפקידי מפתח או כאלו שקיבלו משימות מדידות, בעיקר יעדי הכנסות. חלק מטיולי התמריץ נועדו גם לעודד עבודת צוות, ולמנוע ניכור בין מחלקות בארגון.

בקרב חברות ביטוח, למשל, נהוג להוציא עובדים וסוכנים שביצעו את עבודתם נאמנה, לטיול תמריץ מיוחד בחו”ל. לעתים, אפילו בונוס כספי לא יכול להמחיש את הכרת התודה של ההנהלה, ואפילו המנכ”ל עצמו, כלפי האנשים שסייעו לשפר את השורה התחתונה של העסק.

לעתים, טיול “אינסנטיב” נועד לשפר את המוטיבציה של עובדים בתקופה מאתגרת (“שמירת מוראל”). טיול תמריץ מוצלח יכול להגביר את נאמנות העובד לחברה, לשמור עליו בארגון ולמנוע ממנו לעבור למתחרים. לכל הנהלה חשוב לשמור על כשרונות אנושיים, ואין כמו טיול תמריץ מעולה כדי לשפר את מצב הרוח של עובד עייף או שחוק, כזה שנתן מעצמו שעות ארוכות ורוצה לדעת שמקבלי ההחלטות הראשיים מעריכים אותו ואת מאמציו.

מחקר של אוקספורד אקונומיקס בארה”ב שבוצע ב-2009 גילה כי השקעות בטיולי תמריץ החזירו את עצמן ביחס של ארבע לאחת (4:1). תעשיית טיולי התמריץ מהווה כ-15% מכל הוצאות הטיולים בארה”ב. מרבית טיולי התמריץ מתבצעים בארץ המוצא, אך כ-30% מתוכם זוכים לטיולים בחו”ל, שעלותם גבוהה יותר, אך נחרטים עמוק יותר בזיכרונם של הנוסעים.

תחום ה”אינסנטיב” מתגלה בשנים האחרונות ככלי ניהולי חשוב מן המעלה הראשונה, בעיקר בקרב ארגונים תחרותיים. בענפים בעלי משמעות פיננסית מיוחדת, כגון בנקאות, השקעות, ביטוח וקמעונאות, משמשים טיולי התמריץ דרך מרכזית לעודד עובדים להישגים ברמה רבעונית, חצי-שנתית ושנתית.

רוצים שתי דוגמאות? למשל, טיול תמריץ לקולומביה בהפקתנו, וכדאי לקרוא גם על טיול תמריץ לוונציה שזכה להצלחה גדולה. לפרטים נוספים על יתרונותיהם של טיולי תמריץ לארגונים וחברות בישראל, אנא פנו ל”ספיריט הפקות עולם” ב-073-3215622.

הערכים של Spirit

  • 01

    יצירתיות

    בכל דבר שאנו עושים תמיד נחפש את הזווית השונה, היחודית, המרגשת והמפתיעה, זו שאיש עוד לא חשב עליה - לא אתם, לא הקולגות שלנו ואפילו לא אנחנו.

  • 02

    התשוקה לאקזוטי

    כאלו אנחנו. נמשכים אל הלא-מוכר, המסתורי,הממתין לגילוי. זה מה שגורם לדם בעורקינו לזרום, מסעיר לנו את הדימיון ומעורר בנו את התשוקה ליעד הבא.

  • 03

    איכות ללא פשרות

    יש שיקראו לזה פרפקציוניזם, אנחנו קוראים לזה מחוייבות. מחוייבות להעניק לכם חוויית פרימיום אקסקלוסיבית בכל שלב ושלב בטיול, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על כל פרט, מהגדול לקטן.

  • 04

    חוויה בהתאמה אישית

    אנו אוהבים אנשים סקרנים ופתוחים, ששואפים לחוות את העולם בדרכם היחודית. אין אתגר שמספק אותנו יותר מלתפור עבורכם את הטיול האולטימטיבי, בהתאם לשאיפות, לחלומות ולצרכים שלכם.