טיול באלפים הצרפתיים : המדריך של ספיריט

מאת: ריקי טל
האוויר הקר, הנופים עוצרי הנשימה, וילות שנלקחו מספרי אגדות וסביבה מבודדת ומרוחקת, כל אלו הופכים את האלפים הצרפתיים לאזור אטרקטיבי במיוחד ומתאים לירח דבש אינטימי ושקט.

הרי האלפים הממוקמים במרכז אירופה, חולשים על כמה מדינות, ביניהן: אוסטריה, גרמניה, שוויץ, איטליה וצרפת. טיול ברכסי ההרים הללו אינו מסתכם בשבוע סקי למתחילים או למתקדמים בלבד, ויכול להיות מקום אידיאלי ורומנטי גם לזוגות.

האוויר הקר, הנופים עוצרי הנשימה, וילות שנלקחו מספרי אגדות וסביבה מבודדת ומרוחקת, כל אלו הופכים את האזור לאטרקטיבי במיוחד ומתאים לירח דבש אינטימי ושקט.

קצת על האלפים הצרפתיים

אורכם של הרי האלפים כ-1,000 קילומטרים ושטחם כ-250,000 קילומטרים רבועים, ולכן זה הרי הגיוני שיעברו בין מספר לא מבוטל של מדינות אירופה. הם מתחילים בדרום צרפת שבמערב ומגיעים כמעט עד לווינה שבאוסטריה במזרח. הצד המערבי של הרי האלפים גבוה יותר בממוצע, כאשר הפסגה הגבוהה והידועה ביותר היא המון בלאן.   

הם נחשבים לאזור תיירותי מבוקש ביותר, במיוחד לחובבי הסקי. אלו מגיעים לאזור בקביעות כדי לנסות ולחוות את מגוון המסלולים בדרגות הקושי השונות, גולשים מתחילים שמגיעים כדי ללמוד את הספורט תוך כדי טיול באזורי הכפר סביב.

יעדי חובה שאסור לוותר עליהם

האלפים הצרפתיים מציעים מגוון מסלולים ויעדים ומתאימים במיוחד לטיולי כוכב. טיולי כוכב מאפשרים למטיילים לשהות כל זמן הטיול במקום אחד, ובכל יום לצאת למסלול אחר, לחוות חוויות אחרות ולהגיע לאזורים שונים. 

  • פסגת המון בלאן היא אחד היעדים שלא כדאי להחמיץ באזור זה. ניתן להגיע לעיירה הקסומה “שאמוני” אשר למרגלות ההר, להסתובב בסמטאות, להתרשם מהנופים ולעלות לפסגה עם רכבל לתצפית עוצרת נשימה. גם אם לא מעוניינים לצאת לגלישה בהרים, פסגת המון בלאן תשאיר אתכם פעורי פה.
  • עוד אטרקציה נפלאה שמתאימה במיוחד בזמן טיול חורף היא מערת הקרח החצובה בהר, מרוהטת ומאובזרת ומציעה הצצה מסקרנת לחיים בתוך הקרח. גם אם זכרתם להביא אתכם ביגוד חם ומתאים לטמפרטורות, חיבוק דוב יתאים לסיטואציה בהחלט.
  • יעד נוסף שלא כדאי להפסיד הוא העיר העתיקה של אנסי. אגם אנסי הוא השלישי בגודלו בצרפת, ולכן מהווה אטרקציה תיירותית מתבקשת. ניתן להגיע לחוף ולבלות כמה שעות של שלווה על אחד מחופיו, להשכיר כיסאות, לצאת לשייט בסירת פדלים זוגית או סתם לרבוץ בשמש. העיר העתיקה של אנסי יפהפייה ואפשר לטייל בסמטאותיה הציוריות, לעבור בגשרים מעל תעלות דמויות ונציה ולא לשכוח לעבור גם בגשר האוהבים, שהרי זו מהותו של ירח דבש.

עיירות שנלקחו מימי הביניים

בנוסף לאנסי, שהיא אחת העיירות הידועות והמוכרות יותר באזור, ניתן לטייל באזור האלפים הצרפתיים בעוד כמה עיירות נפלאות שכל אחת מהן נדמה, יצאה מספרי ההיסטוריה של ימי  הביניים.

עיר עתיקה נוספת היא “שאמברי” המלכותית. בעבר, שכנה בעיירה דוכסות מפוארת והמצודה העתיקה וסביבה חצר, נשמרה בקפידה ומקנה לעיירה כולה מראה ימי ביניימי מגניב ומושך. בסמטאות העיירה ניתן למצוא מגוון חנויות בוטיק קטנטנות ולרכוש מזכרות, מטעמים ושאר חפצים.

אי אפשר לוותר על פינוקי ספא ומרחצאות בזמן הנופש הזוגי שלכם, וגם באזור זה תוכלו למצוא עיירת מרחצאות קסומה בשם “אקס-לה-באן”. מגוון המרחצאות בעיר יאפשרו לכם בוקר של מנוחה ופינוק ואחר צוהריים של בילוי בקזינו המקומי והמרשים.

איפה לנים?

חלק גדול ומשמעותי מארגון של טיול זוגי רומנטי ואינטימי הוא מקום הלינה. ניתן כמובן לבחור מבין מגוון המלונות המצוינים שבאזור, ואפשר גם לבחור באחת מבין וילות יוקרה נפלאות ואיכותיות או ב”שאלטים” – בקתות חורף מפוארות ומרהיבות ביופיין לחוויה חורפית מיוחדת במינה . חווית אירוח מפנקת, קסומה, המשרה אווירה של רומנטיקה כבר מהרגע הראשון. 

הווילה ממוקמת בתוך אחת מעיירות הסביבה, רובן כוללות בריכה מחוממת, מתחם ספא מפנק, סאונה, ג’קוזי וכדומה. הן נמצאות במרחק הליכה מאטרקציות מרכזיות בעיר כגון אזור מסעדות וברים, רחוב חנויות מרכזי, טיילת קסומה ועוד.

חברת ספיריט תיירות מתמחה בחופשות בהתאמה אישית. באתר החברה ניתן למצוא מגוון גדול של וילות מפנקות ויוקרתיות, מתוכן תוכלו לבחור את זו המתאימה לכם ביותר. צוות החברה ילווה אתכם לכל אורך הדרך, ויתפור עבורכם את חופשת החלומות הזוגית המושלמת. 

התשובה לשאלה – לאן לטוס בחורף? מקבלת משמעות אחרת כאשר חושבים על אזור האלפים הצרפתיים. פינוק בסגנון אחר, טיול רומנטי ביעד מושלג וקפוא שרק מבקש התכרבלות משותפת אל מול תמונת נוף מרהיבה וכוס שוקו מהבילה. ירח דבש שלא רבים בוחרים בו, אך מציע לא פחות מחוויה אינטימית עמוקה וזמן איכותי משותף ללא המולת העיר וריצה אחרי אתרי תיירות הומי אדם.

הערכים של Spirit

  • 01

    יצירתיות

    בכל דבר שאנו עושים תמיד נחפש את הזווית השונה, היחודית, המרגשת והמפתיעה, זו שאיש עוד לא חשב עליה - לא אתם, לא הקולגות שלנו ואפילו לא אנחנו.

  • 02

    התשוקה לאקזוטי

    כאלו אנחנו. נמשכים אל הלא-מוכר, המסתורי,הממתין לגילוי. זה מה שגורם לדם בעורקינו לזרום, מסעיר לנו את הדימיון ומעורר בנו את התשוקה ליעד הבא.

  • 03

    איכות ללא פשרות

    יש שיקראו לזה פרפקציוניזם, אנחנו קוראים לזה מחוייבות. מחוייבות להעניק לכם חוויית פרימיום אקסקלוסיבית בכל שלב ושלב בטיול, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על כל פרט, מהגדול לקטן.

  • 04

    חוויה בהתאמה אישית

    אנו אוהבים אנשים סקרנים ופתוחים, ששואפים לחוות את העולם בדרכם היחודית. אין אתגר שמספק אותנו יותר מלתפור עבורכם את הטיול האולטימטיבי, בהתאם לשאיפות, לחלומות ולצרכים שלכם.