מאוריציוס: המדריך המלא ליעד מהמומחים של ספיריט

מאת: גלי שחורי
"בראשית ברא אלוהים את מאוריציוס ואז ברא את גן עדן" פסק והתפעל הסופר המפורסם מארק טווין מהמאה השמונה עשרה- ואיתו, עוד אומנים מוערכים רבים שהתאהבו בנופי האי ולא בכדי. 
האי מאוריציוס - מבט מלמעלה

רפובליקת מאוריציוס, מדינת אי אפריקאית במעמקי האוקיאנוס ההודי מזרחית למדגסקר, היא אכן יעד דמוי גן עדן עם עולם פלאי משלו- חופים זהובי חולות, מקושטים בעצי דקל וגובלים במים בגוון טורקיז, הרים, יערות, אגמים, נחלים ומפלים ברחבי האי, שבורך בצמחייה טרופית מגוונת (חלקה ייחודית למאוריציוס) ועולם חי שופע, לרבות ציפורים טרופיות נדירות וייחודיות למקום ואוכלוסיות צבי ענק יבשתיים. 

שונית אלמוגים עגולה ומושלמת המקיפה את האי יוצרת עולם חי תת ימי מרהיב וכן שומרת על מימי האי רגועים וחמימים.

בכתבה זו נספק את כל המידע שחשוב שתכירו לפני טיסה למאוריציוס יחד עם המלצות מיוחדות שלנו, צוות המומחים ליעד האקזוטי.

מהו מזג האוויר במאוריציוס ומהי העונה המומלצת לטיול?

מאוריציוס היא מדינה בעלת אקלים טרופי- ולכן, הטמפרטורה שבה לא משתנה משמעותית לאורך השנה, ונותרת חמימה עם אחוזי לחות גבוהים. מאחר והיא נמצאת מתחת לקו המשווה, הקיץ והחורף במאוריציוס הפוכים משלנו- החורף, אשר מתחיל במאי ומסתיים באוקטובר, הוא יבש חמים (18-22 מעלות), ואילו הקיץ, מנובמבר ועד אפריל, מאופיין במשקעים חמימים וטמפרטורה חמה ונוחה (22-27 מעלות).

מאחר ומאוריציוס חמימה, שמשית ושקטה בכל עונה– כל מועד בשנה הוא זמן טוב לחקור אותה!

למי מתאים לטוס למאוריציוס?

נופי הגלויה של מאוריציוס ילהיבו כל חובב נופים טרופיים, אך מאוריציוס היא כמובן, הרבה יותר מזה. תיירים רבים ייהנו מהיעד ויפיקו ממנו את המירב, כך למשל:

  • אם אתם נמנים בין אנשי הקיץ, לא תוכלו שלא לאהוב את מאוריציוס, ארץ השמש הנצחית. מזג אוויר נוח לשיטוטים וטיולים ושמש טרופית בוהקת הם אומנם לא הכול, אבל דיי בהם כדי לשדרג כל חופשה!
  • אם אתם תרים אחרי חופשת בטן גב, החופים הטבעיים הארוכים המקיפים את המדינה, פראיים וקסומים, הם המקום המושלם לרגיעה אמיתית- השקט שהאי מאפשר, החול החמים והמים הצלולים יתנו מענה מספק בהחלט.
  • לחובבי פעילויות ואקסטרים האי אומנם רגוע ושליו, אך כולל פעילויות ואטרקציות משולבות אדרנלין. החל מספורט ימי, דרך טיפוס על הר געש וטיולים ביערות וכלה במסעות טרקטורונים או סוסים. האפשרויות במאוריציוס לא נגמרות!
  • ולזוגות אוהבים מדובר באי בודד ובתולי, מוקף אוקיאנוס מהפנט, שופע רומנטיקה שקשה למצוא בעולם המודרני. הריזורטים המפנקים, פינות הטבע השקטות, פעילויות השיט והשקיעות הנוגות, ירגשו כל זוג שמחפש פינה רומנטית בעולם.
  • גם עבור משפחות– מאוריציוס היא ללא ספק אחד היעדים המסקרנים שכן הטבע הטרופי לצד מסלולי הטיול המרשימים, פארקי הטבע מלאי בעלי החיים, אטרקציות השעשועים לכל הגילים וחוף הים רווי החיים התת ימיים הם קרקע פורייה לחופשה משפחתית בלתי נשכחת.

מה עושים בחופשה במאוריציוס?

האי מאוריציוס משלב פלאי טבע יבשתיים לצד פלאים תת ימיים, דבר שיוצר שלל אטרקציות נפלאות. ניתן לטפס על הרים, לטייל בפארקי טבע וחי, ליהנות ממתקני אקסטרים בחיק הטבע, לצלול ולפגוש את עולם החי הימי ועוד. אספנו עבורכם כמה מהאטרקציות המוצלחות באי:

  • La Vallee des Couleurs Nature Park- פארק טבע גדול ממדים המתפרש על פני הרים, רמות, עמקים בריכות מים ומפלים, ומציע פעילויות אקסטרים מרגשות, דוגמת זיפליין (אומגה) וזיפליין אופניים, גשרי חבלים (גשר נפאלי) וטרקטורוני שטח. בין פלאות הטבע שבפארק- אדמת 23 החולות הצבעוניים (תופעה גיאולוגית ייחודית למקום שנובעת מהתפרצויות הרי געש לאורך מיליוני שנים), גן האבנים הקסום המעוצב בסגנון יפני (ומשלב אלמנטים טבעיים ומפלי מים מדורגים הזורמים באיכות מוסיקלית כדי ליצור אווירת רגיעה ומדיטציה), ויער של צמחייה אנדמית ייחודית למקום. בפארק מסתובבים בחופשיות בעלי חיים רבים, דוגמת צבאים, טווסים, צבי ענק ועוד. 
  • Casela Word of Adventures– פארק קאסלה, ספארי קסום מוקף בשדות קני סוכר, הוא פארק טבע ייחודי במינו- הוא מציע פעילויות אקסטרים דוגמת טיולי הרים, זיפליין ובנג’י נמוך), אך גולת הכותרת של המקום היא ללא ספק הספארי האפריקאי, שבו חיים בשלווה חיות הבר הגדולות של הסוואנה. ניתן לסייר בספארי ברכב סיור, ג’יפים, אופניים חשמליים ועל גבם של גמלים, ובנוסף, קיימות פעילויות מעניינות המאפשרות מפגש קרוב יותר עם בעלי החיים- האכלת ג’ירפות, קרנפים ויענים, מפגש עם החתולים הגדולים (אריות, צ’יטות ונמרים), ליטוף גורי האריות הקטנים ופינת ליטוף לחיות הקטנות יותר. 
  • Chamarel 7 Coloured Earth Geopark– בפארק שאמרל תוכלו לפגוש בכמה מאתרי הטבע המופלאים של מאוריציוס- גבעות 7 החולות הצבעוניים (אותה תופעה גיאולוגית געשית של אדמה צבעונית, מתפרשת על פני גבעות חול יפהפיות), מפל השאמרל (המפל הגבוהה ביותר באי, בלב שמורת טבע ירוקה ופלאית) ופארק צבים שבו חיה אוכלוסיית צבי ענק גדולה, המסתובבת בו בחופשיות לצד המבקרים. 
  • SSR Botanical Garden– הגנים הבוטניים הלאומיים מאגדים בתוכם מגוון של מעל ל-650 מיני צמחים שונים, רובם צמחים טרופיים ייחודיים למאוריציוס דוגמת מיני דקלים שונים, עצי באובב עצומי ממדים וחבצלות המים הענקיות, הצפות ברוב פאר בבריכת צמחי המים. בגנים משוטטים בחופשיות צבי ענק, איילים, צבאים וחזירי בר ומעופפות ציפורים טרופיות צבעוניות, המקננות במרומי העצים.
  • Le Morne- צוק לה מורן, המתנשא בקצה חצי האי לה מורן, הוא צוק בזלתי יפהפה בן 556 מטרים, אחד המפורסמים שבנופי מאוריציוס. אל ראש הצוק מתקיימים טיפוסים רבים, לרוב לקראת הזריחה. זוהי הזדמנות לחזות בנופי האי והים ממרומים, להתפעל מהזריחה המופלאה ולהיחשף למבנה הצוק המיוחד ולהיסטוריה המרתקת שלו, הקשורה בסיפורם הטרגי של עבדים נמלטים. “הליכה מאתגרת לפסגת La Morne בדרום האי, תצפית מרהיבה ומרגשת עם הנוף היפה באי” מספרת ריקי טל, סוכנת מכירות יעדים אקזוטיים.
  • DOLSWIM- שחייה עם דולפינים בחופי מאוריציוס היא אטרקציה פופולרית במיוחד- מפגש עם החיות הימיות הידידותיות הוא מרתק, וכן חקר הסביבה הימית מלאת המינים המעניינים. חברת DOLSWIM מובילה מסעות שייט אחר מיני דולפינים, צבי ענק ולוותינים, שבהם תהיה לכם הזדמנות למפגש שחייה עם הדולפינים בסביבתם הטבעית. השייט כולל ארוחת בוקר טעימה בלב הים, אל מול נופים עוצרי נשימה. 
  • “חוויה מרגשת במיוחד שאסור לפספס היא שחייה עם דולפינים בחלקו המערבי של האי (Tamarin) או בדרום האי באזור La Morne” אומר אבי לבנהיים, מנהל התעופה של החברה. “ממליצים במיוחד לצאת לטיול פרטי ולא כחלק מקבוצה, כדי ליהנות מהחוויה ולא להבהיל את הדולפינים…” 
  • Blue Safari Submarine– תמיד חלמתם לצלול בצוללת? שונית האלמוגים העשירה של מאוריציוס היא הזדמנות נהדרת לכך! צוללת הספארי הכחול יוצאת למסעות תת ימיים בני 40 דקות אל עולם החי התת ימי של מאוריציוס, 35 מטרים מתחת למים.  
  • Solar Sea Walk Undersea Walk LTD- איך זה מרגיש ללכת מתחת למים? עוד הזדמנות מגניבה לחוות את עולם החי המימי של מאוריציוס מזווית אחרת- המערכת הסולארית של  Solar Sea Walk חוסמת אדי מיקרו, כך שתוכלו להלך לצד שונית האלמוגים, לרקוד מתחת למים ולהאכיל את הדגים בבטיחות המקסימלית, עם אוויר 100% לא מוכתם. מתאים גם לילדים מעל גיל 6 וקשישים.
  • ספורט ימי בריזורטים- כל הריזורטים המפנקים שבמאוריציוס מציעים מתקני ספורט ימי לא ממונע לנופשים, כך שכדאי לפנות גם זמן עבור חוויות אקסטרים מעל המים, דוגמת סקי מים, גלישה, סאפ, סירות פדלים, קייאקים שקופים ושנורקלים.
“ביקור בגנים הבוטניים המרהיבים הנמצאים בצפון האי, כוללים מאות זנים של צמחים ועצים הגדלים אך ורק במאוריציוס. 80 סוגי דקלים, שושנות מים ענקיות, עטלפי פירות ומגוון רחב של בעלי כנף מאכלסים את הגן הענק”- אומר רוני הורוביץ, מנהל פרויקטים ופיתוח יעדים.

לינה במאוריציוס

מקומות הלינה הפופולריים במאוריציוס הם הריזורטים, המציעים מגורים קסומים לצד המים ותפנוקים רבים. הריזורטים המומלצים והאיכותיים מתפרשים בדרום מערב האי, בצפון מערב ובמזרח האי. כל החופים הם חלומיים, יפהפיים ועוצרי נשימה- אז מה ההבדל ביניהם? והיכן כדאי לכם לנפוש? תלוי באופי החופשה שאתם מחפשים!

  • אם אתם מחפשים חופשה רגועה ושקטה למנוחה, במזרח האי תמצאו את החופים המזרחיים השקטים והשלווים, רבים מהם מבודדים ומספקים פינות חמד רבות פרטיות.
  • אם אתם תרים אחר חופשה שקטה ומלאה בפעילויות, בדרום מערב האי תמצאו חופים פלאיים, שקטים ובתוליים, הנמצאים בקרבת רוב האטרקציות הפופולריות באי.
  • ואם חשקה נפשכם דווקא בחופשה תוססת, בצפון מערב האי תמצאו פעילויות רבות ומגוונות שיהפכו את חופשתכם לתוססת וחגיגית- חיי לילה צבעוניים, חנויות ואתרי שופינג, מסעדות ובתי קפה. 
באילו חופים ממש מומלץ לבקר? “במאוריציוס יש כל כך הרבה חופים מדהימים, נסו לבקר בכמה שיותר…אל תפספסו את החופים Grand Baie, Le Morne, Belle Mare, הם חובה!” ממליץ עמית ארז, סמנכ”ל החברה.

אוכל מקומי וקולינריה באי

מאוריציוס מאופיינת בעושר תרבותי, וכך גם עולם הקולינריה באי. תוכלו ליהנות ממנות עשירות מגוונות מהמטבח האפריקאי, ההודי, הצרפתי והסיני, ופעמים רבות גם ממטבח מעורב שמערבב בין העולמות הקולינריים. באופן טבעי, הודות לים האינסופי, מנות דגים ופירות ים הם נפוצות ביותר, לרוב לצד אורז. לבבות דקלים ופירות טרופיים (מנגו, אננס, ליצ’י, בננות ועוד) נפוצים גם הם במנות, ועולם הבישול הצרפתי באי מתמחה בבשר צייד, בעיקר של צבים וחזירי בר. 

מנות נפוצות הם קארי מסוגים שונים והנפוצים ביניהם:

  • קארי מסאלה הצהוב עם עוף, דגים או ירקות וקארי ווינדי חמוץ)
  • דג בגריל עם מעט צ’ילי וליים
  • סלט תמנון
  •  רוגאיל- מאכל קיריאולי של רוטב עגבניות מטובל בשום, תימין, ג’ינג’ר, קארי וצ’ילי, בתוספת בשר או דגים
  • פאראטה- מעין פיתה מטוגנת, ממולאת במילויים שונים
  • גאטו קוקו- קינוח קוקוס מגורר מבושל בחלב וסוכר 
  • בננה פריטרס- תערובת בננה, סוכר וקמח מטוגנת בכדורים קטנים וקריספיים.
ומה בנושא אלכוהול? “ממליצה לבקר ביקב הבוטיק Takamaka Boutique Winery המייצר יין מליצ’י, או במפעל לייצור רום המקומי Chamarel. תוכלו ליהנות מטעימות של המשקאות ולהיחשף לתהליך הייצור הייחודי!” מספרת טלי יטיב, מנכלי”ת ובעלי החברה.

מידע חשוב נוסף על מאוריציוס

קצת היסטוריה

מאוריציוס יושבה תחילה על ידי הפורטוגזים במאה ה-16, אך לא היו אלה מושבות קבע והם עזבו את המקום שנשאר מבודד עד המאה ה-17, כאשר מלחים הולנדים הקימו את מושבת הקבע הראשונה והביאו למקום עבדים ממדגסקר. המתיישבים נתקלו בקשיים דוגמת ציקלונים, מזיקים ובצורות ועזבו את המקום בסוף המאה ה-18. 

האי לבסוף נהפך למושבה צרפתית. מצב המתיישבים ומאות עבדיהם היה קשה ביותר עד שהמושל הצרפתי ברטראן פרנסואה שינה את התמונה והחל בבנייה מודרנית באי של מבני ציבור, מגורים ובתי חולים. במאה ה-19 החל משטר בריטי באי, שבהמשך ביטל את העבדות. רק ב-1992 הפכה מאוריציוס לרפובליקה, והיא נחשבת לחלק מחבר העמים הבריטי.

שדה תעופה וטיסה

 במאוריציוס שדה תעופה אחד, הנמצא כ-46 קילומטר מהבירה פורט לואיס. זמן הטיסה הוא כ-11 שעות ו-10 דקות. 

מטבע

רופיה של מאוריציוס, MUR

אוכלוסיה

מאוריציוס היא רב תרבותית ואוכלוסייתה מורכבת מצאצאי מהגרים אירופאים וצאצאי עבדים שהובאו מהודו (המהווים 70% מהאוכלוסייה) ומאפריקה- מלבד אנגלית, תשמעו ברחובות גם הינדי ואורדו, צרפתית ושפה קריאולית מקומית המאחדת השפעות אפריקאיות, אסיאתיות ואירופאיות. 

בירת מאוריציוס

פורט לואיס (פור לואי) היפהפייה, בירת מאוריציוס, מקיימת באופן בולט את המגוון התרבותי- שווקים שוקקים, קולינריה מגוונת ממדינות המוצא השונות, מבני תרבות ודת (ובראשם- המקדש ההינדי העתיק במדינה) ואפילו צ’יינה טאון, משכנה של האוכלוסייה הסינית בעיר. תחום התרבות בעיר מפותח מאוד, והיא ידועה במוזאונים ובאתרי התרבות, והמפורסם שבהם- תיאטרון פורט לואיס העתיק.  

הערכים של Spirit

  • 01

    יצירתיות

    בכל דבר שאנו עושים תמיד נחפש את הזווית השונה, היחודית, המרגשת והמפתיעה, זו שאיש עוד לא חשב עליה - לא אתם, לא הקולגות שלנו ואפילו לא אנחנו.

  • 02

    התשוקה לאקזוטי

    כאלו אנחנו. נמשכים אל הלא-מוכר, המסתורי,הממתין לגילוי. זה מה שגורם לדם בעורקינו לזרום, מסעיר לנו את הדימיון ומעורר בנו את התשוקה ליעד הבא.

  • 03

    איכות ללא פשרות

    יש שיקראו לזה פרפקציוניזם, אנחנו קוראים לזה מחוייבות. מחוייבות להעניק לכם חוויית פרימיום אקסקלוסיבית בכל שלב ושלב בטיול, תוך הקפדה בלתי מתפשרת על כל פרט, מהגדול לקטן.

  • 04

    חוויה בהתאמה אישית

    אנו אוהבים אנשים סקרנים ופתוחים, ששואפים לחוות את העולם בדרכם היחודית. אין אתגר שמספק אותנו יותר מלתפור עבורכם את הטיול האולטימטיבי, בהתאם לשאיפות, לחלומות ולצרכים שלכם.